Add New Feed
X
RSS URL    
Please insert a full address, for example: http://www.yourrsswebsite.com/rssfeed
Page source: http://akakdisebalikpintu.blogspot.com/feeds/posts/default 

Click Now!

Want to be informed when this page is updated? Enter email here   Notify me       
X
Please note that content update alert service is much better then adding a page to favorites.

Once this page content is updated you'll receive an e-mail with a link to this page

Please enter email here
      
No thanks, continue to add to Favorites
Akak dibalik pintu
Add To Favorite

148528

                   

Kes Pukul Isteri: Wardina Safiyyah Pula Persoalkan Cara Kerja AirAsia

Di media sosial hari ini kecoh dengan kisah seorang suri rumahtangga yang telah dikasari oleh suaminya yang juga seorang juruterbang syarikat AirAsia.

 Wanita itu telah membuat satu laporan polis berhubung keganasan yang berlaku namun suaminya kini didakwa menculik anak mereka dan meminta laporan polis ditarik semula.

Dan, Wardina Safiyyah menulis satu status yang kami kira sebagai kurang matang dalam aspek mempersoalkan siapa sebenarnya yang bertanggungjawab atas kejadian tidak boleh diterima akal ini — beliau mempersoalkan etika / cara kerja / kredibiliti AirAsia.


                     

Status Wardina Safiyyah itu menerima komen tidak puas hati daripada orang ramai yang turut tertanya tanya apakah kaitan perilaku pekerja itu dengan majikan atau syarikat tempat beliau bekerja. Semestinya, Wardina tampil dengan penjelasan berikut.

“Of course it has nothing to do with his work performance. I just feel the company need to know personalities your staff poses. Air Asia did not do anything wrong. That is not what I am saying”

“I am just disgusted with men who beat their wife. If any staff from a company is a murderer, rapist, pedophile the company ought to know and send their staff for rehabilitation. It‘s a mental illness. We love Air Asia. We just hate abusive men. And yes this is purposely done so that Air Asia looks into the matter and question him. Thanks for understanding,” tulisnya.

Pendeknya, Wardina Safiyyah mengakui sengaja memuat naik status seperti itu untuk menarik perhatian syarikat penerbangan tambang murah itu supaya tindakan diambil terhadap kakitangan berkenaan. Okay, faham. Hmm



.


Zam Miraa, memuat naik 3 gambar perbualan sms pasangan suami isteri di Facebook. Bagaimanapun, Zam menjelaskan dia hanya bertujuan untuk berkongsikan gambar berkenaan sebagai pengajaran kepada orang ramai.


Dialog Pasangan Suami Isteri Bertekak Kerana Pinjaman Bank 100K

Pergaduhan pasangan berkenaan dipercayai berpunca dari hutang yang berjumlah RM100K. Namun, tidak kurang juga perbualan sms pasangan berkenaan seolah-olah si suami yang selalu bergantung harap pada isterinya.

Si suami mencadangkan mereka mengambil cuti untuk melangsungkan proses penceraian di pejabat agama Kuala Lumpur atas dasar tiada lagi persefahaman di antara mereka.

Namun, si isteri pula memprovok suaminya dengan berkata “bukan ko gak yang tanggung anak-anak”. Namun lelaki berkenaan membalas “Abang pun ade gak perasaan dan hati”.


Jawapannya itu membuatkan wanita terbabit meluat dan sekali lagi menyindir suaminya “cakap dengan kau xde guna sesen”.

Suami: Pasal tu abang ajak gi pejabat agama.

Isteri: Sekarang pun tak mampu bagi. Ada hati nak bincang? Boleh mampus!!

Suami: Sampai bila abang jadi hilang hormat.

Isteri: Yea..

Suami: Amek cuti minggu depan.

Isteri: Memang aku dah lama hilang hormat dengan lelaki dayus macam kau. Kau tak payah fikir apa-apa. Pergi balik kerja, borak-borak, tidur.

Suami: Siapa suruh buat loan sampai RM100K??? Ada kita berbincang?

Isteri: Haram jadah! Weh bodoh!

Suami: Keputusan semua sayang buat.

Isteri: Tu cover hutang kereta auk dengan loan credit card aku.

Suami: Macam mana tak pening nak bayar semua itu.

Isteri: Memang siall??!!

Suami: Dahlah, memang abang sial kan, haram jadah kan. Tak apalah, kalau ini dah takdir, abang terima.

Isteri: Bodoh aku percaya kat kau. Babi!!!

Suami: Alhamdulillah

Isteri: Kotlah aku boleh harap dengan duit gaji ko. Aku dah kira-kira dah semua tu. Sebab itu aku berani buat loan tu semua. Kau tak payah cakaplah. Makan minum kau pun aku yang tanggung!!! SIALLL!!!!


Kesimpulannya: Si suami masih cuba nak berbahasa dengan baik. Namun.. isteri gagal kawal kemarahannya....
Semoga kesudahan yang baik untuk pasangan ini..




                                        
Lama sebelum ditenggelami air, dasar Tasik Kenyir yang suatu ketika dahulu subur dan permai pernah menjadi sebahagian daripada kawasan penempatan penduduk terawal di Hulu Terengganu.

Walaupun tidak lagi menjadi sebutan, nama-nama kampung seperti Melor, Keliok, Berching, Petang, Mentong, Melaka, Kuala Terenggan, Kerbak dan Belimbing pasti akan kedengaran apabila ada yang menjejak sejarah empangan hidroelektrik itu.

Namun kini cerita masyarakat yang dahulu berkampung jauh di hulu Sungai Terengganu itu bukan sesuatu yang diketahui umum. Kebanyakan kisah-kisah lisan yang turun dari generasi ke generasi itu semakin dilupakan.


Bertempat di Kampung Dura, Kuala Berang nama Abbas Othman cukup dikenali sebagai bekas penduduk yang pernah mendiami perkampungan di dasar Tasik Kenyir sebelum ditenggelami air pada 1984.

Pada usia 77 tahun, Abbas boleh dikatakan antara generasi terakhir ‘penghuni dasar tasik’ yang sanggup berkongsi kisah hidup di kampung asalnya iaitu Kampung Kuala Terenggan.

Ketika berkongsi memori zaman kanak-kanaknya, Abbas mengakui kehidupan kampung kira-kira 60 tahun lalu itu jauh berbeza dengan kehidupan sekarang.

Katanya, kehidupan di kampung itu boleh diibaratkan berada di dalam dunia yang tersendiri.


Abbas berkata, kedudukan kampung yang terpisah jauh dengan penempatan lain menyebabkan penduduk bergantung penuh pada sumber alam sehinggakan wang ringgit tidak mempunyai sebarang nilai.

“Semasa kecil saya tak pernah tengok duit kerana orang kampung tak guna duit untuk beli barang.

“Nak beras tanam padi, nak ikan ambil di sungai,” katanya.

Menurut Abbas, wang hanya akan dikeluarkan dari guri (sejenis tempayan kecil) beberapa kali setahun ketika ada penduduk mahu mudik ke Kuala Terengganu untuk membeli garam dan pakaian.

Tambahnya, perjalanan menaiki rakit buluh ke Kuala Terengganu kira-kira 50 kilometer dari kampungnya ketika itu memakan masa empat hingga lima hari.

“Perjalanan menggunakan rakit buluh sangat mencabar kerana penduduk terpaksa mengharungi sungai yang berarus deras dan berbatu.

“Biasanya satu rakit memuatkan tiga hingga empat orang. Mereka akan kayuh secara bergilir-gilir. Ada masanya rakit pecah dipukul arus,” ujarnya.

Menurut Abbas, kehidupan di tengah belantara yang dilalui oleh penduduk di situ mula mendapat perhatian kerajaan sekitar 1950-an sehingga menyarankan penduduk supaya berpindah.

Katanya, kerajaan menjanjikan pampasan tanah seluas empat hektar kepada yang berpindah ke Kuala Berang.

Perpindahan pertama bermula pada 1950 selepas penduduk merasakan kehidupan di dalam hutan itu diselubungi kemiskinan.

“Mereka pindah secara berperingkat kerana ada yang tidak mahu berpindah sebab sayangkan tanah kebun dan sawah yang luas,” ujarnya.


Menurut Abbas, beliau dan keluarganya berpindah sebanyak tiga kali iaitu dari Kampung Kuala Terenggan ke Kampung Petang dan ke Kampung Berching sebelum menetap sepenuhnya di Kampung Dura sejak 1959.

Tambah beliau, tempoh perpindahan penduduk dari ‘dasar’ Tasik Kenyir itu dilakukan kira-kira 20 tahun sebelum pembinaan empangan Stesen Hidro Elektrik Sultan Mahmud di Kampung Jenagor, Kuala Berang.

“Seingat saya, ada lebih kurang 80 keluarga yang terlibat dalam perpindahan peringkat pertama,” katanya.


Selain penduduk dari Kampung Petang dan Berching, Kampung Dura kini turut dikongsi penduduk dari Kampung Kelitok dan Berching.

Pada masa sekarang, bekas kampung yang bertukar menjadi tasik itu masih boleh dilihat berpandukan beberapa batang sungai yang masih mengekalkan nama asalnya, kisah dipetik dari Utusan Malaysia.



                      
Penyanyi hitam manis Nurul Wahab Depp berasa sangat teruja dan bersyukur dengan kehamilan yang kedua bersama suami tercinta Ericc Depp dan pengumuman itu di buat menerusi video rakamannya dan di muat naik di You Tube dan blognya sendiri.


“Saya terpaksa mengunakan Bahasa Melayu untuk mengumumkan kehamilan saya yang kini sudah berusia 12 minggu ini bagi mengelak keluarga mertua saya tahu kerana hendak bagi ‘suprises’ dekat mereka,” katanya menerusi video itu.

Menurutnya lagi berita baik ini akan diberitahu sendiri kepada keluarga mertuanya kerana beliau dan suami akan terbang ke Perancis pada bulan depan. Nurul dapat merasakan kegembiraan mereka setelah di beritahu berita baik ini.

“Saya mengunakan rakaman video ini untuk memberitahu mengenai kehamilan saya kerana amat memudahkan dan cepat serta mengikuti perkembangan teknologi media sosial yang kian berkembang,” Katanya.

Anak pertamanya Zachary Depp bakal menjadi abang tidak lama lagi dan keluarga Nurul semaki n bertambah dan diharapkan kandungan Nurul sihat dan selamat.



Ops...bukan foto yang ini yer
Foto sebenarnya ada dibawah
Cuba anda perhatikan betul-betul..ada sesuatu yang aneh pada foto perempuan ini..

saja....entry hari ini sedikit santai...


                           
Polis dilaporkan masih menyiasat perkara ini dan telah mengenalpasti 15 orang peserta acara tidak bermaruah tersebut dengan beberapa orang daripada mereka adalah warga tempatan.

Sehingga artikel ini ditulis, 10 orang saksi telah dipanggil untuk memberi keterangan dan polis turut menyiasat sama ada ugutan dan ancaman telah dibuat oleh kumpulan terbabit ke atas petugas-petugas di lokasi tersebut.


GERAKAN Kedah hari ini mengakui salah seorang daripada peserta tersebut adalah bekas Ketua Wanita GERAKAN Kedah yang juga merupakan ahli Wanita GERAKAN Baling pada tahun 1980-an yang sudah lama dipecat dari parti bernama CHEW SOO HOE.

Pemecatan Chew Soo Hoe dibuat kerana kegagalannya menjelaskan yuran keahlian tahunan.

GERAKAN Kedah turut membuat sidang media hari ini antara jam 11:20 sehingga 11:45 pagi tadi yang dipengerusikan oleh Dr. Cheah Soon Hai, Pengerusi PGRM Kedah, Wei Kok Wah, Pengerusi PGRM Bahagian Alor Star, Chua Chong Yong - Setiausaha Organisasi dan Lim Ewe Boon, Bendahari PGRM Kedah



                       
Seorang kanak-kanak telah menderita akibat inai moden yang mana kesan inai tersebut telah menyebabkan jarinya membengkak dan kuku tercabut.


Perkara tersebut telah didedahkan oleh ibu saudara kanak-kanak malang itu sendiri di media sosial pada 3 Ogos.

                     
Selain daripada itu beliau juga turut memuat naik beberapa keping gambar sebagai bukti dan pendedahan produk yang digunakan tersebut.

                               
Namun tindakan beliau mengadu serta mendedahkan perkara tersebut di media sosial telah mengundang kemarahan penjual produk terbabit serta sesetengah pihak yang merasakan itu adalah kecuaian ibu mangsa

                           

                          

siakapkeli



Kesan seruan boikot Save the Children of Gaza mula menunjukkan hasilnya!

Foto Diambil di Giant Gombak pada petang semalam





harap rakyat Malaysia Istiqamah boikot. Laknat Allah ke atas Zionis




                        

Israel hari ini nampaknya telah menghalang pelayar dari Malaysia dari melayari laman Facebook IDF. Mungkin mereka telah goyang apabila banyak kali 'troll' ataupun laman Facebook mereka dikatakan telah digodam sebelum ini. Atau mungkin ada helah yang mereka tidak mahu rakyat Malaysia tahu.


Sememangnya ada ciri yang membolehkan Admin page Facebook mengehadkan negara mana yang boleh melayari laman Facebook mereka.

Hal ini dapat dilihat jika pengguna dari Malaysia pergi ke  laman Facebook IDF secara terus, pengguna akan dibawa ke Laman Utama, bukan page berkenaan.

Tetapi jika menggunakan proksi dari luar negara  seperti ini dan memasukkan alamat(URL) laman facebook IDF, iaitu https://www.facebook.com/idfonline , laman berkenaan masih lagi kelihatan berfungsi dengan elok.

Sebab kenapa mereka melakukan perkara itu tidak diketahui. Tapi nampaknya Malaysia telah berjaya memberi sedikit gentar kepada Zionis. Malaysia Boleh -



SiakapKeli.com




Sebelum ini Alvin dan Vivian telah dikecam teruk oleh masyarakat kerana telah didakwa menghina Islam dengan memuatnaik foto bersama kapsyen menyindir berbunyi "Selamat Berbuka Puasa dengan Bak Kut Teh.. Wangi, enak dan menyelerakan."

Dilihat tidak mengambil iktibar atas perkara tersebut, individu bernama Chow Jack pula telah memuatnaik status berunsur perkauman di laman Facebooknya.

Prihatin dengan isu semasa, Sheila Majid menyelar tindakan tidak bermoral itu dan menganggap bahawa individu tersebut mempunyai mentaliti yang rendah.

Luahan perasaan Sheila Majid itu mendapat sokongan ramai apabila foto tersebut mendapat lebih250 likes dan komen daripada para peminatnya.


                            

Kebanyakan mereka turut menyatakan rasa kesal terhadap perkara tersebut dan meminta agar pihak bertanggungjawab mengambil tindakan ke atas individu itu.

Seharusnya status yang sedemikian tak patut wujud. Kita kan duduk dalam satu negara yang berbilang bangsa. Maka, wajiblah kita untuk saling hormat-menghormati sensitiviti kaum lain kan?



                   

Kes Pukul Isteri: Wardina Safiyyah Pula Persoalkan Cara Kerja AirAsia

Di media sosial hari ini kecoh dengan kisah seorang suri rumahtangga yang telah dikasari oleh suaminya yang juga seorang juruterbang syarikat AirAsia.

 Wanita itu telah membuat satu laporan polis berhubung keganasan yang berlaku namun suaminya kini didakwa menculik anak mereka dan meminta laporan polis ditarik semula.

Dan, Wardina Safiyyah menulis satu status yang kami kira sebagai kurang matang dalam aspek mempersoalkan siapa sebenarnya yang bertanggungjawab atas kejadian tidak boleh diterima akal ini — beliau mempersoalkan etika / cara kerja / kredibiliti AirAsia.


                     

Status Wardina Safiyyah itu menerima komen tidak puas hati daripada orang ramai yang turut tertanya tanya apakah kaitan perilaku pekerja itu dengan majikan atau syarikat tempat beliau bekerja. Semestinya, Wardina tampil dengan penjelasan berikut.

“Of course it has nothing to do with his work performance. I just feel the company need to know personalities your staff poses. Air Asia did not do anything wrong. That is not what I am saying”

“I am just disgusted with men who beat their wife. If any staff from a company is a murderer, rapist, pedophile the company ought to know and send their staff for rehabilitation. It‘s a mental illness. We love Air Asia. We just hate abusive men. And yes this is purposely done so that Air Asia looks into the matter and question him. Thanks for understanding,” tulisnya.

Pendeknya, Wardina Safiyyah mengakui sengaja memuat naik status seperti itu untuk menarik perhatian syarikat penerbangan tambang murah itu supaya tindakan diambil terhadap kakitangan berkenaan. Okay, faham. Hmm



.


Zam Miraa, memuat naik 3 gambar perbualan sms pasangan suami isteri di Facebook. Bagaimanapun, Zam menjelaskan dia hanya bertujuan untuk berkongsikan gambar berkenaan sebagai pengajaran kepada orang ramai.


Dialog Pasangan Suami Isteri Bertekak Kerana Pinjaman Bank 100K

Pergaduhan pasangan berkenaan dipercayai berpunca dari hutang yang berjumlah RM100K. Namun, tidak kurang juga perbualan sms pasangan berkenaan seolah-olah si suami yang selalu bergantung harap pada isterinya.

Si suami mencadangkan mereka mengambil cuti untuk melangsungkan proses penceraian di pejabat agama Kuala Lumpur atas dasar tiada lagi persefahaman di antara mereka.

Namun, si isteri pula memprovok suaminya dengan berkata “bukan ko gak yang tanggung anak-anak”. Namun lelaki berkenaan membalas “Abang pun ade gak perasaan dan hati”.


Jawapannya itu membuatkan wanita terbabit meluat dan sekali lagi menyindir suaminya “cakap dengan kau xde guna sesen”.

Suami: Pasal tu abang ajak gi pejabat agama.

Isteri: Sekarang pun tak mampu bagi. Ada hati nak bincang? Boleh mampus!!

Suami: Sampai bila abang jadi hilang hormat.

Isteri: Yea..

Suami: Amek cuti minggu depan.

Isteri: Memang aku dah lama hilang hormat dengan lelaki dayus macam kau. Kau tak payah fikir apa-apa. Pergi balik kerja, borak-borak, tidur.

Suami: Siapa suruh buat loan sampai RM100K??? Ada kita berbincang?

Isteri: Haram jadah! Weh bodoh!

Suami: Keputusan semua sayang buat.

Isteri: Tu cover hutang kereta auk dengan loan credit card aku.

Suami: Macam mana tak pening nak bayar semua itu.

Isteri: Memang siall??!!

Suami: Dahlah, memang abang sial kan, haram jadah kan. Tak apalah, kalau ini dah takdir, abang terima.

Isteri: Bodoh aku percaya kat kau. Babi!!!

Suami: Alhamdulillah

Isteri: Kotlah aku boleh harap dengan duit gaji ko. Aku dah kira-kira dah semua tu. Sebab itu aku berani buat loan tu semua. Kau tak payah cakaplah. Makan minum kau pun aku yang tanggung!!! SIALLL!!!!


Kesimpulannya: Si suami masih cuba nak berbahasa dengan baik. Namun.. isteri gagal kawal kemarahannya....
Semoga kesudahan yang baik untuk pasangan ini..




                                        
Lama sebelum ditenggelami air, dasar Tasik Kenyir yang suatu ketika dahulu subur dan permai pernah menjadi sebahagian daripada kawasan penempatan penduduk terawal di Hulu Terengganu.

Walaupun tidak lagi menjadi sebutan, nama-nama kampung seperti Melor, Keliok, Berching, Petang, Mentong, Melaka, Kuala Terenggan, Kerbak dan Belimbing pasti akan kedengaran apabila ada yang menjejak sejarah empangan hidroelektrik itu.

Namun kini cerita masyarakat yang dahulu berkampung jauh di hulu Sungai Terengganu itu bukan sesuatu yang diketahui umum. Kebanyakan kisah-kisah lisan yang turun dari generasi ke generasi itu semakin dilupakan.


Bertempat di Kampung Dura, Kuala Berang nama Abbas Othman cukup dikenali sebagai bekas penduduk yang pernah mendiami perkampungan di dasar Tasik Kenyir sebelum ditenggelami air pada 1984.

Pada usia 77 tahun, Abbas boleh dikatakan antara generasi terakhir ‘penghuni dasar tasik’ yang sanggup berkongsi kisah hidup di kampung asalnya iaitu Kampung Kuala Terenggan.

Ketika berkongsi memori zaman kanak-kanaknya, Abbas mengakui kehidupan kampung kira-kira 60 tahun lalu itu jauh berbeza dengan kehidupan sekarang.

Katanya, kehidupan di kampung itu boleh diibaratkan berada di dalam dunia yang tersendiri.


Abbas berkata, kedudukan kampung yang terpisah jauh dengan penempatan lain menyebabkan penduduk bergantung penuh pada sumber alam sehinggakan wang ringgit tidak mempunyai sebarang nilai.

“Semasa kecil saya tak pernah tengok duit kerana orang kampung tak guna duit untuk beli barang.

“Nak beras tanam padi, nak ikan ambil di sungai,” katanya.

Menurut Abbas, wang hanya akan dikeluarkan dari guri (sejenis tempayan kecil) beberapa kali setahun ketika ada penduduk mahu mudik ke Kuala Terengganu untuk membeli garam dan pakaian.

Tambahnya, perjalanan menaiki rakit buluh ke Kuala Terengganu kira-kira 50 kilometer dari kampungnya ketika itu memakan masa empat hingga lima hari.

“Perjalanan menggunakan rakit buluh sangat mencabar kerana penduduk terpaksa mengharungi sungai yang berarus deras dan berbatu.

“Biasanya satu rakit memuatkan tiga hingga empat orang. Mereka akan kayuh secara bergilir-gilir. Ada masanya rakit pecah dipukul arus,” ujarnya.

Menurut Abbas, kehidupan di tengah belantara yang dilalui oleh penduduk di situ mula mendapat perhatian kerajaan sekitar 1950-an sehingga menyarankan penduduk supaya berpindah.

Katanya, kerajaan menjanjikan pampasan tanah seluas empat hektar kepada yang berpindah ke Kuala Berang.

Perpindahan pertama bermula pada 1950 selepas penduduk merasakan kehidupan di dalam hutan itu diselubungi kemiskinan.

“Mereka pindah secara berperingkat kerana ada yang tidak mahu berpindah sebab sayangkan tanah kebun dan sawah yang luas,” ujarnya.


Menurut Abbas, beliau dan keluarganya berpindah sebanyak tiga kali iaitu dari Kampung Kuala Terenggan ke Kampung Petang dan ke Kampung Berching sebelum menetap sepenuhnya di Kampung Dura sejak 1959.

Tambah beliau, tempoh perpindahan penduduk dari ‘dasar’ Tasik Kenyir itu dilakukan kira-kira 20 tahun sebelum pembinaan empangan Stesen Hidro Elektrik Sultan Mahmud di Kampung Jenagor, Kuala Berang.

“Seingat saya, ada lebih kurang 80 keluarga yang terlibat dalam perpindahan peringkat pertama,” katanya.


Selain penduduk dari Kampung Petang dan Berching, Kampung Dura kini turut dikongsi penduduk dari Kampung Kelitok dan Berching.

Pada masa sekarang, bekas kampung yang bertukar menjadi tasik itu masih boleh dilihat berpandukan beberapa batang sungai yang masih mengekalkan nama asalnya, kisah dipetik dari Utusan Malaysia.



                      
Penyanyi hitam manis Nurul Wahab Depp berasa sangat teruja dan bersyukur dengan kehamilan yang kedua bersama suami tercinta Ericc Depp dan pengumuman itu di buat menerusi video rakamannya dan di muat naik di You Tube dan blognya sendiri.


“Saya terpaksa mengunakan Bahasa Melayu untuk mengumumkan kehamilan saya yang kini sudah berusia 12 minggu ini bagi mengelak keluarga mertua saya tahu kerana hendak bagi ‘suprises’ dekat mereka,” katanya menerusi video itu.

Menurutnya lagi berita baik ini akan diberitahu sendiri kepada keluarga mertuanya kerana beliau dan suami akan terbang ke Perancis pada bulan depan. Nurul dapat merasakan kegembiraan mereka setelah di beritahu berita baik ini.

“Saya mengunakan rakaman video ini untuk memberitahu mengenai kehamilan saya kerana amat memudahkan dan cepat serta mengikuti perkembangan teknologi media sosial yang kian berkembang,” Katanya.

Anak pertamanya Zachary Depp bakal menjadi abang tidak lama lagi dan keluarga Nurul semaki n bertambah dan diharapkan kandungan Nurul sihat dan selamat.



Ops...bukan foto yang ini yer
Foto sebenarnya ada dibawah
Cuba anda perhatikan betul-betul..ada sesuatu yang aneh pada foto perempuan ini..

saja....entry hari ini sedikit santai...


                           
Polis dilaporkan masih menyiasat perkara ini dan telah mengenalpasti 15 orang peserta acara tidak bermaruah tersebut dengan beberapa orang daripada mereka adalah warga tempatan.

Sehingga artikel ini ditulis, 10 orang saksi telah dipanggil untuk memberi keterangan dan polis turut menyiasat sama ada ugutan dan ancaman telah dibuat oleh kumpulan terbabit ke atas petugas-petugas di lokasi tersebut.


GERAKAN Kedah hari ini mengakui salah seorang daripada peserta tersebut adalah bekas Ketua Wanita GERAKAN Kedah yang juga merupakan ahli Wanita GERAKAN Baling pada tahun 1980-an yang sudah lama dipecat dari parti bernama CHEW SOO HOE.

Pemecatan Chew Soo Hoe dibuat kerana kegagalannya menjelaskan yuran keahlian tahunan.

GERAKAN Kedah turut membuat sidang media hari ini antara jam 11:20 sehingga 11:45 pagi tadi yang dipengerusikan oleh Dr. Cheah Soon Hai, Pengerusi PGRM Kedah, Wei Kok Wah, Pengerusi PGRM Bahagian Alor Star, Chua Chong Yong - Setiausaha Organisasi dan Lim Ewe Boon, Bendahari PGRM Kedah



                       
Seorang kanak-kanak telah menderita akibat inai moden yang mana kesan inai tersebut telah menyebabkan jarinya membengkak dan kuku tercabut.


Perkara tersebut telah didedahkan oleh ibu saudara kanak-kanak malang itu sendiri di media sosial pada 3 Ogos.

                     
Selain daripada itu beliau juga turut memuat naik beberapa keping gambar sebagai bukti dan pendedahan produk yang digunakan tersebut.

                               
Namun tindakan beliau mengadu serta mendedahkan perkara tersebut di media sosial telah mengundang kemarahan penjual produk terbabit serta sesetengah pihak yang merasakan itu adalah kecuaian ibu mangsa

                           

                          

siakapkeli



Kesan seruan boikot Save the Children of Gaza mula menunjukkan hasilnya!

Foto Diambil di Giant Gombak pada petang semalam





harap rakyat Malaysia Istiqamah boikot. Laknat Allah ke atas Zionis




                        

Israel hari ini nampaknya telah menghalang pelayar dari Malaysia dari melayari laman Facebook IDF. Mungkin mereka telah goyang apabila banyak kali 'troll' ataupun laman Facebook mereka dikatakan telah digodam sebelum ini. Atau mungkin ada helah yang mereka tidak mahu rakyat Malaysia tahu.


Sememangnya ada ciri yang membolehkan Admin page Facebook mengehadkan negara mana yang boleh melayari laman Facebook mereka.

Hal ini dapat dilihat jika pengguna dari Malaysia pergi ke  laman Facebook IDF secara terus, pengguna akan dibawa ke Laman Utama, bukan page berkenaan.

Tetapi jika menggunakan proksi dari luar negara  seperti ini dan memasukkan alamat(URL) laman facebook IDF, iaitu https://www.facebook.com/idfonline , laman berkenaan masih lagi kelihatan berfungsi dengan elok.

Sebab kenapa mereka melakukan perkara itu tidak diketahui. Tapi nampaknya Malaysia telah berjaya memberi sedikit gentar kepada Zionis. Malaysia Boleh -



SiakapKeli.com




Sebelum ini Alvin dan Vivian telah dikecam teruk oleh masyarakat kerana telah didakwa menghina Islam dengan memuatnaik foto bersama kapsyen menyindir berbunyi "Selamat Berbuka Puasa dengan Bak Kut Teh.. Wangi, enak dan menyelerakan."

Dilihat tidak mengambil iktibar atas perkara tersebut, individu bernama Chow Jack pula telah memuatnaik status berunsur perkauman di laman Facebooknya.

Prihatin dengan isu semasa, Sheila Majid menyelar tindakan tidak bermoral itu dan menganggap bahawa individu tersebut mempunyai mentaliti yang rendah.

Luahan perasaan Sheila Majid itu mendapat sokongan ramai apabila foto tersebut mendapat lebih250 likes dan komen daripada para peminatnya.


                            

Kebanyakan mereka turut menyatakan rasa kesal terhadap perkara tersebut dan meminta agar pihak bertanggungjawab mengambil tindakan ke atas individu itu.

Seharusnya status yang sedemikian tak patut wujud. Kita kan duduk dalam satu negara yang berbilang bangsa. Maka, wajiblah kita untuk saling hormat-menghormati sensitiviti kaum lain kan?



 
תקנון האתר / site terms   |  |  אתר מאמרים חדש: triger |  אתר עצומות חדש: petitions