מהפכה: התקן חכם, פרי פיתוח ישראלי חוסך דלק ברכב

נבדק והוכח במעבדת אוניברסיטת בן גוריון  לחצו כאן

הוסף פיד
X
כתובת הפיד    
הכנס כתובת URL מלאה כולל קידומת לדוגמא: http://www.yourrsswebsite.com/rssfeed
מקור הדף: http://page2rss.com/rss/367a3efec27f1be47f5eddcbf7466ae6 
מהפכה: פיתוח ישראלי שחוסך בדלק נבדק והוכח באוניברסיטת בן גוריון

מהפכה

התקן חכם

שחוסך בדלק

נבדק והוכח

באונ' בן גוריון

עכשיו עם

התחייבות

אמיתית

לחיסכון

לחצו כאן

רוצה לקבל הודעה כשהדף מתעדכן? הזן מייל לקבלת התראה   קבל התראה       
X
לידיעתך,
שירות התראות לתוכן חדש, הוא הרבה יותר טוב מסתם הוספת דף למועדפים

ברגע שהתוכן בדף יתעדכן תקבל הודעה עם קישור לדף זה

הזן מייל כאן
      
לא תודה המשך להוספה למועדפים
ויקיפדיה:הכה את המומחה – ויקיפדיה
Add To Favorite

215412

תקרא את זה בIE6 או בעזרת מפלטר תמונות. Shannen - שיחה 06:45, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
AdBlock. הוסף פילטר ידני ||coachesinfo.com/images/banners/*הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, - שיחה 09:07, 20 באוגוסט 2012 (IDT)
  • שונה לאחרונה ב־09:07, 20 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS

.


נניח נקודה ב-D ונסמן . אז . לפי הנתון y לא מוגבל בתחום D ולכן , שהוא הערך המוחלט של w (לפי הצגה קוטבית), לא מוגבל. לעומת זאת x, שהוא הארגומנט של w (שוב כי זוהי הצגה קוטבית) יכול לקבל רק ערכים בין 0 לתשעים מעלות. מכאן שהתמונה של D היא הרביע הראשון (בלי הקצוות שלו): . דניאלתרמו ערך 21:38, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]מעמד משפטי של הסכם קואליציוני

יש להסכם קואליציוני מעמד משפטי? כלומר אפשר לתבוע על סמך הפרה של ההסכם?

כפי שכתוב בערך קואליציה- " להסכמים הקואליציונים יש תוקף משפטי ומפלגה שלדעתה הופרו ההתחיבויות שניתנו לה בו, יכולה לפנות לבית משפט. עם זאת, היות שזה לא הסכם משפטי רגיל, בית המשפט יכול רק לקבוע שהייתה הפרה של ההסכם אבל אינו יכול להכריח את אחד הצדדים לקימו. במקרה של הפרת הסכם כלפי אחת המפלגות, מותר לה לא לכבד סעיפים אחרים בהסכם ואף לפרוש מהקואליציה. החוק מחייב את המפלגות לפרסם את ההסכמים הקואליציונים שלהם גם בשביל האזרחים וגם בשביל חברי המפלגות." בלנק - שיחה 23:49, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]איך נפטרים ממלבן נושא לוגו

מעצבן, המסתיר חלק מהמלל במאמר, דוגמת זה ? המלבן מופיע בחלק הימני העליון של המאמר (לוגו של FINA). איזה חוסר התחשבות מצידו של העורך ! . בנצי - שיחה 00:35, 20 באוגוסט 2012 (IDT)

  • שונה לאחרונה ב־00:35, 20 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS


(תזכורת: כדאי לארכב עכשיו)

לא רק ביהדות. בגרמנית ושפות אירופיות אחרות משמעות שם הכלי היא כמו בעברית, רץ או שליח. השם בישוף הופיע באנגלית רק במאה ה-16. דב ט. - שיחה 17:30, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
יש כאלה גם לחברות אחרות. (ראה כאן וכאן, למשל), אבל לך תדע מה היה קודם. 18:00, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
בלנק -
כן, דוגמה דומה היא אריך "פון" דניקו, שהרויח עשרות מליוני דולרים מספריו - תערובת שכוללת המצאות, שקרים וזיופים גסים, ועוד דוגמה היא אורי גלר. זה אינטרס די ברור, לא? לאנשים יש צורך עמוק להאמין שקיימת תורת-סוד. כל מי שמצליח להתחבר לצורך הזה יכול לעשות קופה נאה, וכך זה מושך המוני שרלטנים, מאחזי עיניים ורמאים בשקל תשעים. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, - שיחה 17:30, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
בניגוד למה שכתבת, הקו פירושו לחלק, כמו בכל מקום אחר בו יש שימוש בקו שבר. לפי ההגדרה, קבוע הש"מ של תגובה כלשהי הוא מכפלת ריכוזי התוצרים חלקי מכפלת ריכוזי המגיבים, כשכל ריכוז מועלה בחזקה של המקדם הסטוכיומטרי. בפרט, עבור קבוע דיסוציאציה (=קבוע פירוק קומפלקס), הקבוע K שווה למכפלת הריכוזים של החומרים הנפרדים (ריכוז A כפול ריכוז B), חלקי ריכוז הקומפלקס שמסומן AB. בקשר לשאלה השניה, בכימיה, הריכוז של צורון A מסומן [A]. בברכה, 94.159.189.206 20:21, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
זה הגרף שמתקבל באתר FootPlot. אולי הבעיה באתר. 94.159.189.206 20:18, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
לא יודע לפי איזה אלגוריתם הם הגיעו לקו אנכי שהוא גרף של פונקציה( בגרף של y כפונקציה של x באופן כללי לא יתכן חלק מקביל לציר הy). נגיד עם טאנגנס הם הצליחו יותר טוב- רואים שהוא הולך ומתקרב לקו אנכי. בכל אופן- עם ארק-סינוס יש להם טעות. זו פונקציה שתחום ההגדרה שלה הוא (כולל קצוות) והיא רציפה שם ולכן לפי משפט ויירשטראס הראשון חסומה שם. כלומר אין לה אסימפטוטה. שיחה) 20:56, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
כן, ראיתי גם שבערך סינוס מצוין שכיוון שפונקציית הסינוס אינה חח"ע, הארקסינוס מוגדר לקבל ערכים בין -pi/2 ל-pi/2. תודה על ההתייחסות. 94.159.189.206 21:30, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]העתקה מרוכבת

איך אני יודע איך מועתק התחום תחת ההעתקה ? איך עושים זאת? 79.182.195.143 17:38, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

  • שונה לאחרונה ב־21:30, 19 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS



האם K הוא הקומפלקס? (ידוע לי ש K הוא קונסטנט). אם K הוא הקומפלקס, ו A+B זה קבוע הדיסוסיאציה אז למה זה מופיע כ (כאשר AB מתחלק ב A+B) ?.

בדוגמה הראשונה שנתת קומפלקס AB מתפרק לשני מרכיבים: A ו-B. בהקשר לAB עדיף לדבר על מולקולה AB ולא קומפלקס AB. בדוגמה השנייה, שני חומרים: A ו-B יוצרים ביחד מולקולה חדשה: AB. קבוע שיווי המשקל (K) יקבע על פי ריכוזי החומרים. גילגמששיחהגם אני משתתף במיזם העשור! 14:50, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
ואני חשבתי שהקו התחתון משמעותו לחלק. לא הבנתי נכון את המשוואה. אם פירושו "שווה", אז עתה הכל ברור. תודה. 79.177.146.177 16:26, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
אגב, למה הערכים כמו H או ער, עטופים בסוגריים?, למה צריך את זה?.. שוב תודה. 79.177.146.177 16:26, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]

למה בגרף של פונקציית ה- יש אסימפטוטה בנקודה x=1, במקום שהיא תקבל בנקודה זו את הערך pi/2? הרי sin(pi/2)=1. תודה, 94.159.189.206 17:01, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

למה אתה חשוב שיש לארק-סינוס אסימפטוטה בx=1? לפי הערך הפונקציות הטריגונומטריות ההפוכות לארק-סינוס אין אסימפטוטת והוא אכן מקבל את הערך בנקודות הקצה. Corvus,(שיחה) 17:20, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
  • שונה לאחרונה ב־17:20, 19 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS


המשך הועבר לשיחת משתמש:סמי20 16:01, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

למה כשמסתכלים על פנס מרוחק רואים "שפיצים" יוצאים ממנו?

ייתכן שאתה צריך להיבדק אצל רופא עינייםאופטומטריסט... :)
הבלים - ראה בתמונה זו, לדוגמא. נדמה לי שזה קורה בעיקר כשמביטים דרך זכוכית רטובה, ולא יודע את הסיבות המדוייקות לכך. יוסאריאן 17:09, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
ברור שמדובר בבעיה אופטית. השואל מתכוון כנראה למבט רגיל, ולא למבט מיוחד דרך "זכוכית רטובה". לכן ייתכן שבדיקת ראייה דווקא כדאית :).
חלק מהפילוסופים האריסטוטליים בימיה״ב, וביניהם הרמב״ם (בעקבות תורתו של הפילוסוף המוסלמי אבן באג׳ה), סברו שאין הישארות לנפש האינדיבידואלית לאחר מות הגוף. הנפש העצמית של האדם, או "נשמה" בלשון הרמב״ם, היא צורת הגוף החי ("צורה" היא מונח אריסטוטלי), אפשר לומר בהפשטה שהיא ה־"חיוּת" עצמה, ובמות הגוף מתה הנשמה, "מפני שאינה מצויה אלא עם הגוף וצריכה לגוף בכל מעשיה"(משנה תורה, הל׳ יסודי התורה, ד׳). מה שנשאר היא "צורת הנפש", שהיא רק הדעה הנרכשת, או "השכל הנקנה", שדבק לתוך "השכל הפועל" (מעין מצבור החכמה האלוהי). כלומר קיום קיבוצי אחיד לשכלים הללו (הדעות הנרכשות) שאין בהם משהו מן האדם האינדיבידואלי, "ואין הדבר הנשאר מראובן לא עילה ולא עלול לנשאר משמעון, ולפיכך יהיה הכל אחד במספר, כפי שביאר אבו בכר אבן אלצאיג (אבן באג׳ה)"(מורה הנבוכים, חלק ראשון, פרק ע״ד). זו, על רגל אחת, תורת הישארות הנפש לפי הרמב״ם. ניתן לומר שלפיו היא אינה מהות הדת, העיקר הוא חיי העולם הזה, ובגלל זה הוא השתדל לתת למצוות טעמים "ארציים". ShoobyD 21:01, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
משונה, אני בטוח שאני זוכר דיון של הרמב"ם על תענוגות הרוח בעולם הבא, ושהם מענגים הרבה יותר מכל תענוגות הבשר של העולם הזה. לא מתיישב עם מה שהבאת. היש בקיא שיפתור לי חידה זו? הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 19:53, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

מעניין מאוד מה שאתם אומרים. ביהדות הרבנית המודרנית- מה הגישה כלפי כופרים? אני יודע שהקללה הגדולה ביותר של הדתיים היא "אין לך מקום בעולם הבא". האם הגישה היא שרק מי שמקיים את כל המצוות יגיע לעולם הבא וכל היתר (כל העולם ה"גוי" וכל החילונים) יספיקו להתקיים באופן מוחלט? 109.65.230.227 12:47, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

אין "גישה" שמקובלת על כל היהודים הדתיים בנושא הזה, לא בימינו ולא ובעבר. התשובה שתקבל מיהודי דתי ממוצע בשוק הכרמל תהיה שונה מהתשובה שתקבל מתלמיד של ישעיהו ליבוביץ שתהיה בתורה שונה מזו שתקבל מתלמיד בישיבת מרכז הרב או מהפוקדים את הרצאותיו של אמנון יצחק. הרמב"ם סיכם את עיסוקו הקצר ב"עולם הבא" בחיבורו משנה תורה במילים "לעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך במדרשות האמורים בעניינים אלה וכיוצא בהם, ולא ישימם עיקר - שאינם מביאים לא לידי יראה ולא לידי אהבה". 19:59, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
אילן, הרמב"ם אמנם מדבר על העולם הבא, אבל במקרים רבים הרמב"ם השתמש במושגים רווחים לציון דברים שונים מאוד מהדברים שהם ייצגו בתודעה הדתית של המוני העם, כפי שהוא מסביר בהקדמה למורה נבוכים. 20:00, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
אפשר תרגום של דברי הרמב"ם לעברית בת ימנו? 79.180.240.159 20:26, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
הוא ממליץ לא להתעסק בהגדות ובמדרשים שעוסקים באחרית הימים, ימות המשיח, עולם הבא וכו', ולא להפוך את כל העניין הזה לדבר עיקרי שיש להדגישו במסגרת הדתית, כיוון שהעיסוק בו לא מביא לא לאהבת האל ולא ליראת האל. כמה פסקאות לפני כן הוא כתב "וכל אלו הדברים וכיוצא בהן - לא יידע אדם היאך יהיו, עד שיהיו" וכן "ועל כל פנים, אין סידור הווית דברים אלו ולא דקדוקן, עיקר בדת" - כלומר הפרטים של העניינים האלה אינם עיקר דתי ואינם בעל חשיבות דתית רבה. 21:38, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
ובנוסף קוביה וכדור הם שקולים טופולוגית 16:43, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
וכך גם תיבה, פח אשפה ומטוס. זו לא חוכמה גדולה. 16:59, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

היה חסר שם קו-חילוק מתחת לאחד הגרמים, תיקנתי את זה, מוזמנים להעיף מבט בשנית...79.181.146.146
אז מה הגורמים לדלקת? האם יש צורך להילחם בה או שהיא תגובה רצויה? 20:17, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
כמו שכתבתי כאן, אין ביכולתי לתת לך תשובה טובה. אני מניח שזה תלוי בדלקת. בד"כ השאיפה היא לטפל בגורם הדלקת, שיכול להיות פתוגן, מכני, כימי, טראומה. הערך האנגלי על דלקת יוצר רושם מקיף למדי. יוסי מחשבון אחר 09:33, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
ילד של אזרח אמריקאי או אזרחית אמריקאית יזכה באזרחות ארצות הברית, גם אם נולד מחוץ לארצות הברית אם האזרח האמריקאי התגורר בארצות הברית לפחות שלוש שנים מעל גיל 15. סביר שהתיירות שנסעה לתאילנד היתה מעל גיל 18 ועל כן עומדת בכלל זה והילד הוא אזרח ארצות הברית מלידה.
במקרה ששני ההורים הם אזרחי ארצות הברית, מספיק שאחד ההורים התגורר בארצות הברית זמן כלשהו (נניח שבוע) על מנת לזכות את ילדיו באזרחות.
באם תנאים אלו לא מתקיימים ניתן לזכות באזרחות ארצות הברית בשתי אפשרויות:
  1. הבאת הילדים ללשכת אוכלוסין בארצות הברית עם הוכחות שהסבים של הילד התגוררו זמן מספק בארצות הברית.
  2. בקשת ויזת הגירה לארצות הברית עבור הילדים.
בישראל יש המוני ילדים שזכו כך באזרחות ארצות הברית מסיבות מס. עם זאת, יש לזכור שאזרחות ארצות הברית מלווה בחובות לא מעטות. חלה עליהם חובת רישום לגיוס למקרה מלחמה, והם חייבים בתשלום מיסים על בסיס אישי ולא על בסיס מקום ייצור ההכנסה. עדירל 16:31, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
עצה: נסה לשחק פעם עם מלך וצריח נגד מלך ורץ, ותראה מי ינצח. עצה נוספת- שחק עם רץ נגד שלושה חיילים (מתחילים בנקודת ההתחלה, ואם החיילים מגיעים לבלנק
צריח זה 'ח"ירץ' בגימטריה. שוויו המקורי עמד לפיכך על 54 נקודות, אך משבר הסאבפריים שחק את ערכו, וכעת הוא נסחר סביב כחמש נקודות לצריח. הועלו הצעות לפיצול הרץ כדי לשמור על שער החליפין שלו לעומת הצריח, אך הסינים מתנגדים למהלך. • כ"ז באב ה'תשע"ב • 09:08, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שהרץ אינו יכול להחליף את צבע המשבצת שלו, ועל כן הוא שולט על חצי הלוח בלבד, בעוד שהצריח מסוגל להגיע לכל משבצות הלוח. שדדשכ • כ"ו באב ה'תשע"ב • 23:56, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

למה מאדים נראה כל כך אחיד?

מאדים בצילום מטלסקופ החלל האבל, 1999
מה גרם למים על מאדים להצטבר על הקטבים? ואיפה צילומים של אזור הקוטב במאדים? דווקא שם נראה לי אפשר למצוא דברים יותר דרמטיים ממדבר, סלעים ועוד סלעים. האם הרובר החדש של נאסא הולך להגיע לאזור הקרח? 79.181.242.131
צילומים והרחבות - למשל בוויקיפדיה האנגלית. בקטבים של מאדים תמצא בעיקר קרח, קרח יבש ורוחות במהירות של עד 400 קמ"ש - סביבה קשה למחקר פיזי. הרובר החדש של נאס"א פועל במכתש גייל שבאזור קו המשווה, ולכן לא מתקרב לקטבים.
עוד סיבה היא הזהירות של נאסא, שמעדיפה נחיתה במישור מסיבות ברורות. חבל - מן הסתם ב valle marinaris הנוף מדהים, אחרי הכל זה הקניון העמוק ביותר במערכת השמש. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 19:48, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
מוקד משיכה נוסף לתיירים עתידיים הוא אולימפוס מונסהר געש בגובה 27 ק"מ (פי שלושה מהאוורסט) ובגודל של מדינת אריזונה
גם אותי אישית מאד מעצבן ומתסכל שאין תמונות ברורות של הקטבים. דיי כבר, אם קצת מתאמצים כן אפשר לצלם את הקטבים, אני בטוח. אוחחח זה כזה מעצבן שלא בודקים את זה.
תמונות של הקטבים מהחלל:
  • הקוטב הצפוני של מאדים, רוחב 1,100 ק"מ, 1999

  • הקוטב הדרומי של מאדים, רוחב 420 ק"מ, 2000

אגרת טלוויזיה

כתוב שאזרח וותיק פתור מתשלום. אם בבית גרים: אישה בגיל 75, בעלה בן 50, ובנה בן 30 (סתם לדגומה)- האם הם פתורים מתשלום האגרה? 15:03, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

http://www.eshelnet.org.il/?catid={D4C8477B-F6B3-4758-8031-EB3D9894B2D5}
ההנחה תנתן גם במצב בו רק אחד מהדיירים באותה יחידת דיור בה נמצא מקלט הטלוויזיה הוא אזרח ותיק. גם בשנת 2008 פטורים כל האזרחים הוותיקים מתשלום אגרת הטלוויזיה--הוויקי אינה יעוץ משפטי. 16:14, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
ומה עם 2012? 79.181.242.131 16:23, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

שבי דרום

היישוב כבר קיים (אירוע החניכה היה לפני שנה וחצי ואני הייתי נוכחת בו...) וניתן לראות אותו במפות גוגל, אשמח לעזרה באיתור הקורדינטות שלו ומספר יישוב בלמ"ס כדי להוסיף את התבניות הנדרשות. כמו כן בערך היו קישורים להחלטות ממשלה, הקישורים היו שבורים כשאני ניסיתי אותם, אם מישהו יודע לאתר את ההחלטות הללו ולקשר אותן אשמח לעזרה • אור שפירא • כ"ו באב ה'תשע"ב • 15:48, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

מתמטיקת הקוונטים

שאלה במתמטיקה/פיזיקה:

אני לא מבין את אחד מהמעברים . פאי גדולה זה אופרטור הזוגיות וp זה אופרטור התנע. כל אחד מהמעברים זקוק להסבר (בתרגיל אין הסברים). אני לא מבין את זה. 79.179.246.96 17:38, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

קודם מפעילים את אופרטור הזוגיות על המצב שמשמאל, שהוא מצב עתצמי של התנע. לכן הוא מקבל מינוס (מסיבות פיזיקאליות בסיסיות. אם הפכת את הכיוון תנע חיובי יהפוך לשלילי ולהפך). אחרי זה מפעילים תא אופרטור התנע בריבוע על המצב הזה, אז זה מוציא את ערך התנע בריבוע, ואחרי זה שוב את אופרטור הזוגיות כמו קודם. 23:40, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
אז לא הבנתי 2 דברים (דומים)- את המעבר השני והאחרון. למה אפשר "להוציא את p^2 החוצה" ולהכניס אותו פנימה? 79.179.234.101 10:08, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
כי מצד שמאל יש מצב עצמי שלו. אופרטור הרמיטי יכול לפעול גם ימינה וגם שמאלה, וכשהוא פועל על מצב עצמי, הוא מוציא החוצה את הערך העצמי. eman 10:35, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
האם אפשר לומר אז ? אני לא רואה איפה יש פה מצב עצמי (בכלל איפה יש מצב בשאלה. אני רואה רק אופרטורים). 109.65.230.227 10:43, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
קבל תיקון קטן:
p משחק פה תפקיד משולש. גם כאופרטור, גם כמצב עצמי שלו, וגם כערך עצמי שלו. ראה סימון דיראקeman 10:47, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
תנע הוא מצב עצמי של תנע בריבוע?? איך זה שתנע הוא בעצמו מצב קוונטי? 109.65.230.227 10:56, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
קצת צריך לדייק, אבל כן! מצב עצמי של אופרטור חייב להיות גם מצב עצמי של האופרטור בריבוע, אבל הערך העצמי יהיה ריבוע הערך העצמי של האופרטור המקורי.
ובהחלט ייתכן מצב עצמי של אופרטור התנע. באיזה רמה ומסגרת אתה למדת/לומד את החומר הזה? eman 17:55, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
לומד למועד ב' בקוונטים 1. כמו שאפשר להבין מהשאלה, במועד א' לא הכי הצלחתי. ממש מפתיע אותי שתנע הוא מצב. מצב זה סך הפרמטרים שמאפיינים את המערכת, כמו פונקציית גל, או וקטור של נתונים כמו תנע, מיקום, ספין וכדו'. אבל למה תנע עצמו (אופרטור או ערך עצמי) הוא מצב? 79.180.240.159 18:04, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
להזכירך:
בתורת הקוונטים כל גודל מדיד (כמו תנע, מיקום, אנרגיה, תנע זוויתי) מיוצג ע"י אופרטור הרמיטי.
לכל אופרטור כזה יש סט של מצבים עצמיים. אם המערכת נמצאת באחד המצבים האלה, אפשר לומר שהיא נמצאת במצב עצמי של התנע/האנרגיה וכו'. למשל כל פונקצית גל מהצורה (שמתארת חלקיק חופשי) היא פונקציה עצמית של אופרטור התנע עם הערך העצמי p, כי אם מפעילים עליה את אופטור התנע מקבלים: לכן חלקיק שזו פונקצית הגל שמתארת אותו נמצא במצב עצמי של התנע, עם הערך העצמי p. eman 19:38, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
כלומר "מצב תנע" הוא מצב עצמי (וקטור עצמי) של אופרטור התנע (מטריצה)- הערות בסוגריים הם אנאלוג מאלגברה לינארית. אבל כזכור לי אם במערכת יש שימור תנע, אז המילטונאין ותנע מתחלפים, כלומר שימור תנע. ואם אופרטורים מתחלפים אז יש להם אותו סט של מצבים עצמיים, נכון? ומכאן אני שיכול להסיק ש"מצב תנע" ו"מצב אנרגיה" זה אותו הדבר. קצת מציק לי- הרי תנע ואנרגיה זה גדלים שונים (יחידות שונות, וכדו'). 79.180.240.159 20:06, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
אם האופרטורים מתחלפים, אז מצב עצמי של אופרטור אחד, יהיה גם מצב עצמי של האופרטור השני. למשל, אם ההמילטוניין הוא , אז אם נפעיל אותו על אותה פונקציה ממקודם נקבל שהיא גם פונקציה עצמית, אבל עבור האופרטור הזה, הערך העצמי הוא שונה, והוא כמובן שווה ל . אבל אם ההמילטוניאלן הוא אחר (כמו זה של אוסצילטור הרמוני, נגלה שהפונקציה הזו היא אל פונקציה עצמית של האופרטור. eman 20:57, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

מצב קשור ופונקציית דלתא

מפתחים נוסחה למצב קשור עם פוטנציאל פונקציית דלתא. לא הבנתי את הדרישה המסומנת. למה דורשים את זה? 79.179.246.96 20:10, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

סכום של מספרים ריבועיים

איך אפשר לקבל את הנוסחה לסכום של n המספרים הריבועיים הראשונים, שלא באמצעות אינדוקציה? תודה, 22:01, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

אפשר עם פונקציות יוצרות ופיתרון סדרות נסיגה. ראה בספר של ארנון אברון, "מבוא למתמטיקה בדידה" (יש קישור אליו בערך על אברון) בפרק על קומבינטוריקה) 23:47, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
אני בטוח שיש לטענה הזו המון הוכחות אריתמטיות, גאומטריות וקומבינטוריות אלמנטריות (בלי פונקציות יוצרות). כשם שיש המון הוכחות שכאלו למשפט ניקומאכוספה יש קישור למצגת הכוללת כמה הוכחות שכאלו. אגב, יש נוסחה כללית לסכום של חזקות של הטבעיים הראשונים. ראה מספר ברנולי 15:51, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

חתול

האם כואב לחתול כשמחזיקים אותו בצוואר (איפה שאימא שלו מחזיקה עם השיניים כשהוא גור)? 79.179.246.96 23:35, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

נסה בעצמך וחזור לספר לנו. פלסטרים וחומר חיטוי עלי. בד"כ לא צריך תפרים. יוסי מחשבון אחר 09:12, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
לא הבנתי את ההומור שלך. אולי לא ניסת, אבל חתול שמחזיקים אותו ככה לא מסוגל לזוז (הוא מתקפל כמו גור). אני רק רוצה להבין אם זה מזיק לו( האם זה כואב). זאת הדרך לדוגמה להוריד חתול שלא מכיר אותך מהעץ מבלי שהוא ישרוט אותך. 109.67.212.45 10:02, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
אם האמא עושה את זה והגור נשאר רגוע אז אתה יכול להיות בטוח שזה לא מפריע לו. אם אתה תעשה את זה סביר להניח שזה פחות ימצא חן בעיניו ואם הוא מספיק גדול הוא ינסה לשרוט. Assafn 10:10, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
אנשים, לא גידלתם חתול בבית? הוא לא ינסה לשרוט אותי כי הוא משותק! לדגומה יש ניסוי מצולם פה: . פשוט המקום הזה על הצוואר משתק לגמרי את החתולים. גם הזכר מחזיק בו את הנקבה בזמן הזדווגות על מנת למנוע ממנה לברוח. בזמן הזדווגות די ברור שהחתולה סובלת. השאלה היא כאדם מחזיק אותה בצוואר (כדי להוריד אותה מהעץ או לקחת אותה לאיפשהו) הוא גורם לה לכאב או סבל? 79.182.217.217 10:18, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
נדמה לי שבדרך כלל, לא כואב לחתול מהחזקתו בעורף (תלוי בחתול), ואפילו זה משחרר קצת מורפיום להקלת כאבים (ראה חתול הבית#ההזדווגות. אם אתה קורא אנגלית, לפעולה קוראים scruffing, ותוכל לקרוא איך מבצעים אותה . ‏Ovedcאמצו ערך יתום! 12:04, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
זה לא כואב לו. בקשר לאינסטינק שגורם לשיתוק - זה תלוי כמה החתול מבוהל. אם הוא מבוהל מאד זה לא ישתק אותו. שאל כל וטרינר... הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 14:31, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
הכי בטוח, שאל וטרינר) 13:40, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

איפה הסלמנדדרה?

שלום למומחים

מזמן מזמן התחלתי לתרגם את משתמש:Kotz/סלמנדרה סיבירית

נתקעתי על המשפט השני:

It is found primarily in Siberia, in wet woods and riparian אנ' groves.

סיביר אנחנו יודעים איפה זה, אבל כל השאר קשה לי. אשמח לעזרתכם.

פרסומת: המין ידוע ביכולתי לשרוד הקפאות עמוקות לאורך זמן - עד 45 מעלות מתחת לאפס. במקרים מסויימים נצפו סלמנדרות קפואות בקרח למשך שנים, וכאשר הופשרו, עזבו את המקום בהליכה.

00:44, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

לדעתי: "המין ידוע בעיקר מסיביר, מיערות לחים וגדות נחלים מעוצות." אגב riparian מתורגם לפעמים לפרוזדור הנחל או מסדרון הנחל אבל אני לא חושב שמישהו יבין על מה אתה מדבר אם תשתמש במושג הזה Assafn 10:07, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
אולי אפשר להשתמש במונח "ערוץ נחל" או "אפיק נחל". Kulystabגן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • כ"ח באב ה'תשע"ב • 19:00, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
ערוץ ואפיק מתארים את התעלה עם המים ופה מדובר על הקרקע שאיננה מחוסה מים אך מושפעת מלחות הנחל. Assafn 19:44, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

סלמנדרה סיבירית מודה לכם. 20:14, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

שאלה בכימיה

מה זה Pyroithione ? (האם מדובר בוריאציה למולקולה כמו פיקולינט, פרופיונאט וכו'?. תודה. 13:32, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

זה?הוי ארצי 02:00, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

שאלה במכניקה אנליטית (מטריצה)

איך אני הופך את הפוטנציאל הזה: לצורה של מטריצה 3X3( בסיס X_i כמובן)? אל תתנו לי תשובה סופית (יש לי אותה), אלא איך מגיעים. 79.183.220.114 14:36, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

זו שאלה כללית יותר: איך מציגים תבנית בילינארית בצורת מטריצה? הנוסחה שרשמתי אמורה לתת לך כיוון, כאשר הפרשנות נעשית בעזרת כפל מטריצות בין וקטור עמודה למטריצה לווקטור שורה. בברכה, ) 18:35, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

דיסלקציה שפתית - כשל במערכת הקשב והזיכרון של פרטים או כשל בשפות עצמן ביחס לאורגניזם האנושי?

כשהייתי בחטיבה הכרתי בחור שכמעט כל מילה שכתב הכילה שגיאת כתיב, בין אם זה החלפת אותיות כמו א' באות ה' או ע' (או ההפך), או הוספה או החסרה של אותיות. לא היו לו בעיות בדיבור הלשוני כלל, ולא בעיות תקשורת אחרות, הוא היה ילד נורמטיבי לחלוטין כשאר הילדים בשכבה.

השאלה שלי היא האם יכול להיות שהשפות הן אלו שדפוקות ולא מותאמות לכל האורגניזמים האנושיים והווריאציות השונות של הנוירו-טיפיקיאליות שיש למין האנושי שלנו להציע. יכול להיות שהפאק העיקרי הוא בשפות שמכילות אותיות מיותרות וניקוד, במקום מכלולים רבים יותר של אותיות וינטרלו את השפה מצורך בניקוד ויהפכו את הטקסטים האנושיים לקריאים יותר ולמעשה אולי גם יעלימו חלק מן הקשת של הפרעות התקשורת הסינטקסיות האנושיות?. מה דעת המומחים?. בהערכה וברכות. 15:52, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

התשובה תלויה בין היתר בגילך. אם למדתם לקרוא בשיטת "השפה כמכלול", מקור הבעיה עשוי להיות בשיטת ההוראה. ליאורपॣ • כ"ח באב ה'תשע"ב • 16:28, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
שים לב שאיני מדבר כלל על שיטות הוראה.
אבל ליאור דיבר, וטעמיו ברורים. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 19:38, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
זו לא בדיוק בעייה. שפות משתנות כל הזמן ולעולם אינן נשארות מקובעות. גם אם הכתיב התקני בזמן מסויים הולם היטב את הביטוי הצלילי, זה לא ישאר כך, מפני שהצליל ישתנה.
בעברית הפער גדול מאד, מפני שהכתיב התקני נקבע לא מעט לפני עשרות של דורות. אבל גם בשפות אחרות התופעה קיימת. השאיפה לקיים מילון שיהיה נכון תמיד היא שאיפה עקרה לשפה חיה. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 19:44, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
כשהחברה האנושית בוחרת פתרון מסוים, למשל בשפה, תמיד יהיו פרטים שיתקשו עם הפתרון המסוים. בד"כ אי אפשר למצוא פתרון שיתאים לכולם ב-100 אחוז, והפרטים שנתקלים בבעיה צריכים להתמודד עם הבעיה שלהם.
אילן, בגדול איני מסכים עם דבריך. בעברית אגב, האותיות נשארו אותו דבר מבחינה הוויתית (אבל לא מבחינה מהותית כי הרי הכתב הפלאו-עברי הוחלף בכתב הארמי-מרובע). רק נהיקוד התווסף והוא בכל מקרה לא משנה לנו בעניין קריאת טקסט עברי פשטני ותקני.
על איזה פרט אתה חולק? למיטב ידיעתי מדובר בתיאור עובדתי שאינו עניין של דיעה (אני יכול לחשוב שזה טוב, אני יכול לחשוב שזה רע. אבל למציאות לא אכפת מדעותי, ומה שאני חושב לא ישנה אותה)הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 14:29, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

משוואה טריגונומטרית

אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי לפתור את המשוואה הבאה - 4sin(x)^2-sin(2x)=0 אביעד‏ • 19:06, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

מה עם הזהות שמפרקת את סינוס שני X? נראה לי שתהיה שימושית. 19:40, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
בטא את כל הגדלים באמצעות זהויות טריגונומטריות, למשל: ואז ואז עם קצת אלגברה אתה אמור לקבל משוואה ריבועיתMathKnight () 19:51, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

פונקציית גאמה

מה השיטה הטכנית לחשב אותה? אני מעוניין לחשב לדוגמה גאמה של 2.5 (שזה 1.5!). אני ממש מסתבך עם החישוב של:

יש לכם שיטה לפתור את האינטגרל? אינטגרציה בחלקים לא הובילה רחוק. 79.180.240.159 20:23, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

זוהי פונקציית גאמה. ראשית, השתמש בזהות ושנית, היעזר בכך ש-) 21:07, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
לערכים מיוחדים הזהויות שהזכיר MathKnight מספיקות. באופן כללי קירוב סטירלינג עובד היטב. עוזי ו. 22:05, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

מולקולת אנטי-חומר

  1. האם בתיאוריה ניתן לבנות אנטי-מולקולה?
  2. שאלה יותר רצינית: האם תיתכן מולקולה יציבה (לפחות לפרק זמן מדיד) שבה יש גם אלקטרונים וגם פוזיטרונים (באתרים שונים)? 79.180.222.232 21:04, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
  1. לא יודע לגבי בנייה מלאכותית, אבל היא כן יכולה להיווצר ספונטנית בהינתן אנטי־חלקיקים מתאימים.
  2. כיוון שמטענם של הפוזיטרונים חיובי הפרוטונים יידחו אותם. הם לא יוכלו ליצור "אטום" יציב, ולכן אני לא יכול לחשוב על דרך שבה ייצרו מולקולה. 22:35, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
  1. כן. בתיאוריה כל דבר שאפשר לעשות עם חומר אפשר לעשות גם עם אנטי חומר. עשויים להיות לא רק מולקולות, אלא מערכות שמש שלמות שעשויות כולן מאנטי חומר. בלנק 23:33, 15 באוגוסט 2012 (IDT)
זה לא מדויק. ראה שבירת סימטריית CP 01:27, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
וואלה. טעות שלי. כל יום לומדים משהו חדש. בלנק 12:49, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

בארות נפט

במאמר של גיא בכור נכתב שבאר נפט שחדלים לשאוב ממנה לא תשוב לתפוקה מלאה. האם זה נכון? מה התהליך שעומד מאחורי התופעה? 22:47, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

איך קוראים לכשל לוגי הזה:

טענה: "אף פעם לא ראיתי אדם שנולד בדרום אפריקה. לכן אין אנשים שנולדו בדרום אפריקה". 79.180.222.232 23:26, 15 באוגוסט 2012 (IDT)

עיצוב כלי שחמט

מה מצויר בכל אחד מהאייקונים המקובלים לכלי השחמט?

  • צריח נראה כמו מגדל
  • פרש זה ראש של סוס
  • רגלי כנראה מעוצב בצורת גוף אדם(?)
  • אבל מה זה רץ? מאיפה באה הצורה הזאת?
  • מאיפה ההבדל בין הכתר של מלכה לכתר של מלך? יש לזה איזה מקור היסטרי (למה למלך יש צלב ולמלכה לא?) ) 10:40, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
Staunton chess setראה בוויקי האנגלית. מקור הצורה במילה האנגלית לרץ-בישוף.
"רץ" באנגלית זה Bishop ולכן צורתו היא כצורת הכובע או הכתר של הבישוףנוצרי. ביהדות של אז, יש בעיה מסוימת לשחק עם בישופים, לכן שם הכלי שונה לשם "רץ", שהוא איש שליח שהעביר מסרים בין גורמים שונים בצורה פיזית (רץ ממקום למקום, או מאוחר יותר: דהר על סוס). בברכה, MathKnight () 11:19, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
  • בישופים

  • רץ

כן, דומה מאוד לכובע בישוף. האם רגלי הוא באמת "צורת חייל" או שאולי זה עוד איזה כובע? והאם הכתרים של מלכה ומלך לקוחים מאיפשהו? הכתב של המלך מזכיר מאוד בצורתו את כתר אדוארד הקדוש) 11:44, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

תאומים סיאמיים

האם תאומים סיאמיים שלא הופרדו בלידתם ושרדו מתים ביחד או לחוד? תודה--Haya831 11:00, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

בעיקרון הם מתים לחוד, אבל בפועל לרוב נראה שהם מתים בערך באותו זמן. למשל דייזי וויולט הילטון מתו בהפרש של כמה ימים. אחד מהאחים גודינה מת, והרופאים הפרידו בין האחים לאחר המוות. אחיו מת זמן קצר לאחר ההפרדה, בגיל 28. 12:21, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

למה אנרגיה קינטית היא אינטגרל של תנע?

אם גוזרים את הביטוי לאנרגיה קינטית לפי מהירות מקבלים תנע. למה זה ככה? ולמה כשגוזרים סקלר מקבלים ווקטור? 109.64.242.32 11:37, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

דבר ראשון, התנע מבטא את השינוי באנרגיה הקינטית. כפי שכתוב בערך אנרגיה קינטית: "היא אנרגיה שגוף רוכש כתוצאה מתנועתו" התנע מבטא בפועל את התנועה (רק עם קשר למסה), ולכן, כמו כל נגזרת, הוא מבטא את השינוי באינטגרל שלו.
דבר שני, אתה יכול פשוט לגזור את הביטוי : ולראות שאתה מקבל את התנע. לגבי סקלר ווקטור, אם אתה גוזר את האנרגיה הקינטית אתה תקבל את גודל התנע, אבל בלי הכיוון, כי האנרגיה הקינטית זהה לא משנה לאיזה כיוון הגוף זז. זה בגלל שהיא תלויה במהירות בריבוע ולא במהירות. (ואז אם המהירות שלילית האנרגיה עדיין חיובית). 12:46, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
אפשר לקבל מהאנרגיה הקינטית גם את וקטור התנע, על ידי גזירה באמצעות כאשר . בברכה, MathKnight () 12:53, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
אבל תנע מבטא את השינוי במיקום. למה שהוא יהיה שינוי באנרגיה קינטית? אנרגיה קינטית יכולה להיות קבועה והתנע שונה מאפס(נגזרת=קצב שינוי). "תנע זה שינוי באנרגיה קינטית לפי המהירות". זה המשמעות של לגזור את ולקבל . אבל אני לא מבין מדוע הקשר הזה מתקיים. שימור אנרגיה קינטית זה סימטריה להזזות בזמן. שימור תנע זה סימטריה להזזות במרחב. למה כשגוזרים אנרגיה לפי מהירות מקבלים תנע? 109.64.242.32 13:17, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
אם אני מבין אותך נכון (אני מקווה שאיזה פיזיקאי יעבור על התשובה שלי ויוודא) אתה מדבר על התנע כפונקציה של הזמן, ועל מצב של מהירות קבועה. הנוסחאות מתייחסות למצב של מהירות משתנה- התנע כפונקציה של המהירות. כלומר- מהירות מסויימת היא רק קו ישר אחד על הגרף שלנו (מקביל לציר הy). בגרף כזה, אנרגיה קינטית לא יכולה להיות קבועה אלא אם המסה שווה ל0, ואז באמת גם התנע שווה לאפס. בלנק 16:32, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
האם אתה שואל במישור הפיזיקלי או במישור המתמטי? מבחינה מתמטית טהורה, הכל זה ענין של הגדרות: פשוט מגדירים "אנרגיה קינטית" בתור האינטגרל של התנע לפי המהירות, ואז יוצא שהשויון הנ"ל שבין אנרגיה קינטית לבין האינטגרל של התנע לפי המהירות - הוא עניין של הגדרה שרירותית של המונח "אנרגיה קינטית" - לא ענין של דבר שניתן להוכיחו מתמטית (אפשרות אחרת, פתלתלה יותר - שאינה מאלפת במיוחד, היא להגדיר "אנרגיה קינטית" בתור האינטגרל של ה"כח" לפי השינוי במרחב, בעוד שאת ה"כח" עצמו מגדירים בתור קצב השינוי של התנע לפי השינוי בזמן, וממילא כבר ניתן להוכיח מתמטית שה"אנרגיה הקינטית" היא בעצם האינטגרל של התנע לפי המהירות). כל זה כאמור אם אתה שואל במישור המתמטי. אבל מבחינה פיזיקלית טהורה, זאת פשוט עובדה נתונה מראש - שיש מצבים מסויימים (כגון כשהחומר אלסטי לגמרי ואין חיכוך וכדומה) - שבהם הטבע משמר את האינטגרל של התנע לפי המהירות (בעוד שאם האינטגרל הנ"ל אינו משתמר - אז אומרים ש"מופעל כח", אחרי שמגדירים את המונח "כח" במובן של: קצב השינוי של האינטגרל הנ"ל לפי השינוי במרחב, כשמכאן כבר ניתן להוכיח מתמטית ש"כח" גם חייב להיות זהה אל קצב השינוי של התנע לפי השינוי בזמן). האינטגרל הנ"ל - שכאמור משתמר במצבים מסויימים וידועים מראש - כונה ע"י ניוטון בכינוי השרירותי: "אנרגיה קינטית" (או לחלופין התקבל ע"י ניוטון - ע"י הוכחה מתמטית פשוטה - כזֵהֶה אל ה"אנרגיה הקינטית", שאותה הגדיר ניוטון קודם לכן בתור האינטגרל של ה"כח" לפי השינוי במרחב - אחרי ש"כח" הוגדר קודם לכן ע"י ניוטון בתור קצב השינוי של התנע לפי הזמן), ומשעה שזה קרה - כבר לא שייך לשאול: למה זה ככה. כי כשאתה שואל למה, אתה קודם כל צריך להבהיר למה מה? אם כוונתך לשאול למה ניוטון השתמש במונח "אנרגיה קינטית" כדי לציין את האינטגרל של התנע לפי המהירות (או לחלופין כדי לציין את האינטגרל של ה"כח" לפי השינוי במרחב, אחרי שמגדירים את ה"כח" בתור קצב השינוי של התנע לפי השינוי בזמן), אז התשובה היא שזה כמו כל הגדרה - שהרי באותה מידה היה ניוטון יכול להשתמש בכל מונח שרירותי אחר, בעוד שאם כוונתך לשאול למה יש מצבים מסויימים שבהם הטבע משמר את הגודל של האינטגרל של התנע לפי המהירות - אז התשובה היא שזה כמו כל שאר חוקי הטבע: כמו לשאול למה הטבע משמר את מהירות האור. 11:38, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
במכניקה אנליטית מכלילים זאת: תנע קנוני שווה לנגזרת החלקית של הלגרנז'יאן לפי המהירות: שעבור רוב הלגרנז'יאנים שנתקלים בהם בתואר ראשון, זה מצטמצם לנגזרת של האנרגיה הקינטית, כי בהם בד"כ האנרגיה הפוטנציאלית לא תלויה במהירויות. בברכה, ) 13:47, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

מה הכוכב הזקן ביותר?

מהו הכוכב הזקן ביותר שאנשים יודעים אליו? בן כמה? 109.64.242.32 12:11, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

ככל הנראה הכוכב הזה. בן 13.2 מיליארד שנה. צעיר מהיקום רק ב500 מיליון שנה. 12:25, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

קירוב אוכף

אתם יכולים להסביר מה פירוש המונח "קירוב אוכף" בהקשר של פיזיקה סטטיסטית, תרמודינמיקה או הסתברות? 79.180.193.23 15:26, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

אתה מתכוון לקירוב נקודת אוכף(אנ')ליאורपॣ • כ"ט באב ה'תשע"ב • 17:58, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
אולי. זה מופיע בתירגול פה: . האם זה נראה כמו הדבר שאתה מדבר אליו? 79.177.234.155 18:13, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

באיזה משרות דרושה ראייה חדה במיוחד?

למומחה שלום וברכה,

באיזה משרות נדרשת ראייה חדה במיוחד, כמו זו בה אני ניחן, מלבד השכלה רלוונטית מתאימה? תודה. --192.115.248.2 15:27, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

צפרות. • 15:34, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
טייסהוי ארצי 15:38, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
צליפה79.180.193.23 15:53, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
אין מה לעשות באזרחות עם ראייה טובה וכישורים מוטוריים ממוצעים? 192.115.248.2 17:26, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
צורפות?
אלקטרוניקה? (הרכבת לוחות וכו').
עיצוב? --אמיר א׳ אהרוני 17:45, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
ראיה טובה דרושה כדי לראות את המציאות נכוחה כפוליטיקאי. 21:39, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
אתה טועה, תומר, ובגדול. הם לא זקוקים לראיה חדה, אלא לנעלים גבוהות. בנצי 19:29, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
כירורגיה, ונוירוכירורגיה בפרט. 14:44, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
אנטומולוגיהציוראיפה אפי?. • רוליגאמצו חתול 15:47, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

עזרה באינטגרל

אשמח לעזרה לעשות אינטגרציה לבאה: [sqrt[(x^2+6x+9)/x

אביעד‏ • 16:10, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

שים לב ש-. ראה שיטות אינטגרציה כיצד לטפל בביטויים עם שורשים. כמו כן, מאחר שאתה שואל כאן שאלות במתמטיקה אני ממליץ שתקרא את עזרה:נוסחאות, כדי ללמוד איך לכתוב נוסחאות בקוד לטך כפי שאני עושה. בברכה, ) 16:15, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
כמו שמת' ציין, זו פשוט הפונקציה . אגב, אני מציע לך לערוך היכרות עם וולפראם אלפא. עשוי לעזור לך בהמון שאלות מהסוג הזה. 17:07, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

מתי מותר לכתוב B.Sc ליד השם שלך?

האם מותר לחתום "B.Sc ישראל ישראלי" ברגע שסגרת את התואר או רק אחרי שמקבלים את הדיפלומה ביד? או שאחרי סגירת התואר מישהו צריך לאשר את זה ורק אז אתה B.Sc? 79.180.193.23 16:19, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

אתה "זכאי לתואר" אחרי שקיבלת אישור רשמי על מילוי כל הדרישות, ובעל התואר רק אחרי טקס ההסמכה. עם זאת, התואר "B.Sc" אינו מוגן בחוק הישראלי, ואתה יכול להדביק אותו לצד שמך מתי שתרצה. עוזי ו. 20:47, 16 באוגוסט 2012 (IDT)
האם זהו הדין גם לגבי תואר מוסמך ? 14:48, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
עד כמה שאני יודע, כן. אם מטרתך להרשים את חבריך וחברותיך, אתה יכול להציג את עצמך גם כפרופסור (ובלבד שלא תדרדר לאונס רטרואקטיבי). המצב שונה כאשר נוצר מצג שוא לגבי מומחיות בתחום מסויים; לפחות בחלק מהתחומים הטיפוליים, המצב מוסדר בחוק. עוזי ו. 16:50, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

שאלה בפיזיקה או הסתברות:

זהו: חלק מעמוד בKardar (למקרה של זכויות יוצרים). מה שאני מתעניין בו זה: א) מה משמעות של X בעיגול. ב) מה זה + בעיגול ג) מה משמעות הנוסחה האחרונה ועל מה מתבצעת הסכימה (מה זאת אומרת לסכום על כל מצבי האמבט?). 79.177.234.155 16:44, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

הוא הסימן למכפלה טנזורית;; המכפלה הטנזורית של שני וקטורים היא המטריצה שרכיביה הם כל המכפלות האפשריות בין רכיב מכאן לרכיב משם,, ואם הוקטורים הם וקטורי הסתברות, המטריצה היא "וקטור" ההסתברות של הזוגות הסדורים. סכום ישר;; הסכום הישר של שני משתנים מקריים (כמו S ו-T) הוא המשתנה המקרי המתקבל מזיווגם לזוג סדור. עוזי ו. 20:43, 16 באוגוסט 2012 (IDT)

שאלה בחדוא

יש נוסחה כזאת:

נכון? יש לזה שם? מאיפה זה בא? 79.176.216.130 10:17, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

דיפרנציאל (מתמטיקה). קרא גם את הערך המקביל באנגלית, כי זה בעברית פשוט חסר ולא מקיף מספיק. בברכה, () 11:22, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

שני ביטויי סלנג ישראלי

מאיפה באים:

  1. על הפנים
  2. חבל על הזמן--http://www.haaretz.co.il/misc/1.787143

שני ביטויים נפוצים מאוד ואשפר אפילו לקרוא להם "ניבים". 79.176.216.130 10:21, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

"על הפנים" נשמע די ברור- משל לנפילה על הפנים- נפילה כואבת ולא מוצלחת. חבל על הזמן- לא ברור. 16:21, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
לי זה נראה ברור, אבל זה כמובן סתם ניחוש, חבל על הזמן התחיל בתור ביטוי סלנג לבזבוז זמן, "חבל על הזמן, בחיים לא תפתור קובייה הונגרית", ומכאן "זה קשה חבל על הזמן", הביטוי במשמעות החיובית "כוסית חבל על הזמן" נראה לי שהתחיל כקיצור של ביטויים מהסוג "בחורה כזאת? חבל על הזמן, אין לך סיכוי איתה" או "זה ג'ינס מאמממממם, אבל חבל הזמן אבא שלך בחיים לא ייתן לך 1000 שקל" ובסוף קיבל משמעות משל עצמו. בברכה, איש המרק 16:41, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
לדעתי המקור אחר: חבל על הזמן להתחיל להסביר כמה זה גדול וכו'. נרו יאיר • א' באלול ה'תשע"ב • 00:11, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

עזרה עם אינטגארל קשה

נתון . צריך לחשב את הנגזרת. אישה המלצות יש לכם? 79.182.242.35 11:39, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

קרא ל- ומכאן המשך לפי הנוסחה (שבטח קיבלת) לגזור אינטגרל לא מסוים. בברכה, MathKnight () 12:17, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
והנה הנוסחה של גזירה מתחת לסימן האינטגרל בוויקיפדיה באנגלית: Differentiation under the integral sign. בברכה, MathKnight () 13:03, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

פתיחה בשמחט

מחפש פתיחה אחת:

  1. ה4 - ד5
  2. ה4 מכה ד5 - מלכה ד8 מכה ד5

מה השם של הפתיחה הזאת והאם יש בה יתרון כלשהו לשחור? הצעד הבא של הלבן הוא די מתבקש: פרש ב1 לג3, איום על מלכה, והמלכה השחורה צריכה לסגת. ) 15:05, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

זאת הגנה סקנדינבית. (אנגלית). בערך האנגלי (בפסקה 2...Qxd5) יש מספר תגובות אפשריות של השחור למהלך של הפרש. אחת (מלכה לה5) כוללת ריתוק של רץ או פרש (או חילופי מלכות). והדבר יכול להעניק יתרון כלשהו לשחור. 16:17, 17 באוגוסט 2012 (IDT)
אחלה. עכשיו, איך קוראים לפתיחה חצי פתוחה בה מחילים:
  1. ד4 - ה5

גם כאן השיטה נראית תחילה קצת "מיותרת". יש אפשרות לפתח אותה לטובת השחור? ) 19:57, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

נראה שלא, כי הלבן גם מרוויח חייל וגם קונה שליטה במרכז הלוח. לרוב אם השחור לא מגיב לד4 בד5 אז הוא משתמש בפתיחה הודית ([אנגלית). אם כבר מוציאים את חייל ה', עושים את זה אחרי זה במסגרת גמביט בודפשט או משהו. אבל גם זה לא כל כך מקובל. אגב. יש לך פירוט מדהים של כל הפתיחות שאפשר לדמיין, בערך בויקיפדיה האנגלית. תהנה. 14:39, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
אז מסתבר שקיימת שיטה כזאת-Englund Gambit. מצאתי אותה בסוף ברשימה הגדולה) 23:38, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
כמו שכתוב בערך - שיטה ממש טיפשית. מה שמו כתב ש"זאת הדרך הכי גרועה שאפשר להגיב למהלך של הלבן." בלנק 00:13, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

קשת מצולבת

האם זה נכון שיש מדינות בארה"ב בהם רק לנכים מותר לצוד עם קשת מצלובת? 79.177.199.48 20:31, 17 באוגוסט 2012 (IDT)

ע"פ (אנ') זו אמת. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 13:50, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
תודה, קוץ. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 16:27, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

מה ההבדל בין גירוי מבחין לבין משתנה מתווך אם בכלל יש הבדל?

אנליטיות של תכונות פיזיקליות?

שמתי לב, שבעוד שהפיזיקה מתארת או מנסה לתאר או שואפת לתאר את העולם שלנו בנוסחאות,אין נוסחאות המנבאות או מקרבות את תכונות החומר. כלומר, אני לא נתקל בהרבה נוסחאות אשר יכולות לנבא תכונות פיזקליות של חומרים מסוימים, בהינתן נתונים מסוימים. למרות שהטבלה המחזורית מהווה קירוב (בכך שמציגה את המחזוריות של קבוצות חומרים) היא לא נותנת לי איזושהי הערכה של נקודות הרתיחה למשל של החומרים השונים, בדיוק המתקרב לשאר הדברים אותם המדע חוקר. אני שואל, למה לא פותחה נוסחה המנסה לקרב תכונות אלו? 00:09, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

למה לדעתך הטבלה המחזורית היא קירוב? היא חד הדברים המדויקים שיש לכימיה. ולמה שזה יפגע באמינות שלה שהיא לא נותנת את כל התכונות הכימיות? 79.179.236.121 10:27, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
הטבלה המחזורית היא קירוב לא רע בכלל, אבל זו אמת שהיא רק קירוב. הסיבה לכך שאין ניתוח מתמטי מלא היא שהמודל קיים, אך הוא מורכב מכדי לפתור אותו למעט עבור האטומים הפשוטים ביותר (מימן והליום). כל אלקטרון נוסף מעלה בסדר גודל שלם את מורכבות החישוב, כך שרוב היסודות נמצאים הרררבה מעבר ליכולת הנוכחית. יום יבוא. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 13:43, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

שחייה חופשית

האם היו מקרים בתקופותה אחרונות (לא תחילת המאה ה20) בהם "חופשי" לא היה חתירה? 79.179.236.121 10:23, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

היתה תקופה בשנות השמונים-תשעים שהיו שחיינים העדיפו לצלול מתחת למים בתנועות דולפין למרחק רב לפני שעברו לחתירה על פני המים (אם בכלל). אולם אז החליטו לאסור את הדבר בחוקה (היום הצלילה מוגבלת ל-15 מטר). המקרים היחידים בהם רואים שחיין שוחה סגנון שאינו חתירה בחופשי כיום הם כאלו שבהם השחיין מנסה לקבוע תוצאה מסוימת במשחה בסגנון כלשהו, ונרשם גם למשחה חופשי כדי שיהיו לו שתי הזדמנויות (טריק נפוץ נוסף הוא להירשם למרחק הכפול ולשחות מהר רק את החצי הראשון של המשחה). לא רואים דברים כאלה בתחרויות גדולות במיוחד (אולימפיאדה, אליפות עולם, אליפות אירופה וכו'). 12:58, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
הצלילה מוגבלת ל-15 מטר? בריכות עמוקות יש להם בתחרויות בלנק 14:46, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
מדובר ב'שחייה חופשית' ולא ב'צלילה חופשית'. 22:02, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

סיכה נרתיקית

האם סיכה נרתיקית מופרשת רק בתגובה לגירוי מיני מצד האישה או שהוא מופרש בכל חדירה ללא שום קשר לכך שהאישה מגורת מינית או לא (רצון לבצע את האקט). 11:31, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

רק בתגובה לגירוי. בגלל זה מין ללא גירוי (ובפרט- אונס) עלול לגרום לחבלה בנרתיק 14:51, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

זהיות טריגו בעזרת אויילר

אני מחפש שיטות לפתח כל מיני זהויות טריגונומטריות(במקום לזכור בעל פה) בעזרת זהות אויילר. יוצא יפה נוסחה של זווית כפולה(עושים ). יש עוד כאלה? 79.179.236.121 12:25, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

נוסחת דה-מואבר זה פשוט 13:01, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
גם הנוסחאות של קוסינוס וסינוס של סכום (או חיסור) של זוויות. 13:07, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
אתה יכול להראות איך מפתחים סכום והפרש? מה עוד כדאי לדעת לפתח (אמרתי שזווית כפולה אני יודע לפתח). 79.179.236.121 13:26, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
אני מניח כמו שחישבת את הזווית הכפולה. תשתמש ב ותראה מה יוצא כשאתה מציב את מה שצריך מהשוואת שני הצדדים. eman 17:12, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

אבולוציה

1. מדוע חלק מהחיות בגלאפאגוס גדולות יותר? (שלל דומגאות בערך האנגלי של איים אלה) (Island giannticism).

2. האם יש קשר פילוגנטי בין הצבים באיי הגלאפאגוס ואיי סיישל? (שני האוכלוסיות האלה ענקיים יחסית לשאר האוכלוסיות ואני מנסה לברר האם יש קשר בינהם בעקבות זאת, או האם מדובר בשני התפתחויות ספונטאניות שאין בינהן כל קשר.

3. האם צריך רק חמצן כדי להגדיל אורגניזם?, הבנתי שפעם היו יצורים ענקיים בגלל שהיה יותר חמצן בעולם. מה טיב הקשר?... תודה רבה, בברכה.

2. צבי סישל וגלפגוס הם מאותו סוג--Genus: Chelonoidis. מעל לרמת הסוג נמצאת רמת המשפחה (ולעתים תת-משפחה). רמת הסוג מתחלקת למספר מינים.
לשאלה הראשונה הוויקי האנגלית מציעה שגודל הצבים הוא זה שאיפשר לצבים לשרוד את המסע הקשה עד לגלפגוס. זאת אומרת הם היו גדולים עוד ביבשת אמריקה. The tortoises' gigantism was probably a preadapted condition for successful colonisation of these remote oceanic islands rather than an example of evolved insular gigantism. Large tortoises would have a greater chance of surviving the journey over water from the mainland as they can hold their heads a greater height above the water level and have a smaller surface area/volume ratio, which reduces osmotic water loss. Their significant water and fat reserves would allow the tortoises to survive long ocean crossings without food or fresh water, and to endure the drought-prone climate of the islands. A larger size allowed them to better tolerate extremes of temperature due to gigantothermy.[71] Fossil giant tortoises from mainland South America have been described that support this hypothesis of preadapted gigantism.[72] 14:26, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
3.http://www.sciencedaily.com/releases/2006/12/061209083521.htm

הטלה (וקטורים)

חיפשתי את הנוסחה תחת הערך הטלה (מתמטיקה), אבל לא מצאתי שם. איך אני מטיל וקטור a על b? למדתי את זה די מזמן ולדעתי זה אומר להיות: . האם זה נכון? במיוחד לא בטוח אם זה b וקטור או b וקטור כיוון (כלומר מנורמל). 79.179.236.121 13:49, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

כן, ויכולת לכתוב את זה גם כ:
ואז זה אולי יותר ברור. 17:10, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

שאלה בחדוא בתלת מימד

פה: . אני לא ממש מבין את הטענה שסימנתי. למה זה ככה? 79.179.236.121 15:08, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

כלל לייבניץ

הערך שמופיע תחת השם הזה לא נכון. כלל לייבניץ זה בהינתן מתקיים . מה שכתוב בערך העברי כלל לייבניץ זה כלל המכפלה. למה אתם אומרים שכלל המכפלה הוא כלל לייבניץ? 79.182.243.7 16:09, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

שניהם ידועים ככלל לייבניץ. הכלל שאתה הבאת מוכר יותר ככלל האינטגרל של לייבניץ 16:47, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
אני לא פגשתי בשום מקום את כלל המכפלה בתור "כלל לייבניץ". גם באנגלית Leibniz's rule זה לא כלל המכפלה. לא כל דבר שנכתב על ידי לייבניץ חייב להיקרא על שמו. 79.182.243.7 17:03, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
אז הנה אני מחדש לך. באנגלית כלל המכפלה מוכר גם כ-Leibniz's rule וגם כ-Leibniz's law. אתה מוזמן לבדוק גם בוויקיפדיה האנגלית. 23:13, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

חישוב אינטגרל

ל מצליח לי חישוב אחד:

הספר אומר שזה אמור לצאת פאי חלקי 4. 79.182.243.7 17:00, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

גבולות האינטגרציה שלך אחרי ההצבה לא נכונים. בברכה, MathKnight () 17:23, 18 באוגוסט 2012 (IDT)
דילגתי על שלב. ככה:

( אני חוזר למשתנים מקוריים ולכן חוזר לגבולות מקוריים בשלב החישוב של האינטגרל עצמו אני מתעלם מהגבולות ומחשב אינטגרל לא מסויים)79.182.243.7 17:54, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

הטעות בשוויון הראשון במעבר לקואורדינאטות קוטביות. האינטגרציה היא על הרביע הראשון של במישור בלבד ולכן ולא 23:22, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

זיהוי צמח

[7]

בנוסף אשמח לדעת האם השלפוחיות האלה אופניות לצמח המדובר או שמדובר בצמח חולה?

מודה מראש לכל מי שיעזור. 19:06, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

האם "כריות" זה מאכל ישראלי?

האם המאכל "כריות" (הממולא בקרם נוגט) הינו המצאה ישראלית? 109.253.225.100 23:35, 18 באוגוסט 2012 (IDT)

על מחזוריות האקלים

מדוע האקלים הוא לא מחזורי בצורה מדויקת? כלומר מדוע הטמפרטורות לא קבועות לאורך השנים כך, שאם ביום מסוים ירד גשם, כך גם בעוד שנה, ואם ביום מסוים יהיה 24 מעלות, אז כך גם בעוד שנה? מה גורם להפרעה? 00:34, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

כי האקלים הוא מערכת מאוד מסובכת, שתלויה הרבה משתנים, וגם רגישה להם באופן קיצוני - כלומר מערכת כאוטיתeman 00:35, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
למה האקלים הוא כאוטי? הרי כל המשתנים האלו אמורים להיות זניחים מאוד ביחס לטופוגרפיה והשפעת השמש שדי קבועים.
00:44, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
זה מה שמאפיין מערכות כאוטיות. שהן רגישות לשינויים קטנים, שאמורים היו להיות זניחים. למה האקלים הוא מערכת כזו? כי ככה יצא. בין השאר כי זו מערכת לא-לינארית (תנאי הכרחי להיות מערכת כאוטית). eman 00:48, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
עומס חום כבד אכן מעורר געגוע לעידן הקרח האחרון, שהסתיים לפני כ-10,000 שנה. עידן הקרח הבא צפוי בעוד כ-90 אלף שנה בלבד. אגב, גם סרטי עידן הקרח מומלצים.
אי אפשר לדעת מתי יהיה עידן הקרח הבא. יש סברות שדווקא ההתחממות הגלובאלית לביא אותו הרבה יותר מהר (כי המסת הקרחונים בקוטב הצפוני תחבל בזרם הגולףeman 12:37, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

מה יש למומחה לומר על הסרט "הסוד"?

האם הדברים הנאמרים בו נכונים, ומה האינטרס שעומד אחרי המפיקים שהוציאו אותו לאור? 109.253.107.224 04:32, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

יש לא מעט ביקורת: (אנ'). אסכם זאת במשפט: ישנם הרבה מאד אנשים שמקיאים על הסרט עם נימוקים מצויינים. הפיקנופודיה טובה ממך! אילן שמעוני, 07:57, 19 באוגוסט 2012 (IDT)
לגבי "מה האינטרס"- הסרט מבוסס על ספר שהיה רב-מכר. מן הסתם הם רצו להרוויח כסף מהפקתו. בלנק 12:09, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

אני צריך להבין את הלוגיקה

כתוב בערך "קבוע דיסוציאציה" כך:

קבוע דיסוציאציהקבוע פירוק) הוא קבוע שיווי משקל של ריאקצית פירוק של מולקולה או קומפלקס. אם קומפלקס AB מתפרק בחלקו למרכיביו A ו B כי אז קבוע הדיסוציאציה של K:

האם K הוא הקומפלקס? (ידוע לי ש K הוא קונסטנט). אם K הוא הערך, ו A+B זה קבוע הדיסוסיאציה אז למה זה מופיע כ ולא ההפך כ: (כאשר AB מתחלק ב\ל A+B) ?.

  • שונה לאחרונה ב־13:07, 19 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS


http://books.google.de/books/about/Iliad.html?id=xmHX7wdhGE8C&redir_esc=yכאן בהקדמה יש קטע על פואמת המלחמה. אנסה לתמצת-המלחמה אצל הומרוס היא משל לקשיי החיים בכלל, והוא מדגיש את חשיבות החינוך הטוב שיעזור לאדם לעמוד בלחצים. Nachum 12:32, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
- שיחה
- שיחה
- שיחה
דניאלתרמו ערך
- שיחה
דניאלתרמו ערך
זה בערך כמו להגיד שכל תורת הפונקציות המרוכבות "סתם מסבכת עניינים ולעולם אינה מועילה". ובכן, אל מה מתכוונים במושג "תועלת" כשדנים אודות הגדים במתמטיקה מופשטת? כל הגד מתמטי מופשט - הנו "מועיל לעצמו", בלי קשר לתוצאות השימושיות שלו - אם בכלל לאותו הגד מתמטי מופשט יש אי-אילו תוצאות שימושיות. דבר אחד בטוח: הטענה ש"הזהות נכונה מודולו", אינה מועילה יותר מאשר טענת הדיסיונקציה שלי. רק מה, אם דנים בפונקצית-ארגומנט רציפה, אז טענת המודולו שלך - שאינה דנה על שויון ממש (שאודותיו דן השואל) - אלא רק על שקילות-מודולו, היא יותר חלשה מטענת הדיסיונקציה שלי - הדנה על שויון ממש (שאודותיו דן השואל), וזו היתה הפואנטה שאליה חתרתי - מייד כשנתתי כאן את תגובתי הראשונה לך בשירשור הזה, כשכתבתי: "
הסיבה שלא בחרתי במחזור פאי היא כמובן שזה לא המחזור האופטימלי, בניגוד לשני פאי. לא יודע למה החלטת שאנחנו שנים בפונקציית ארגומנט רציפה. לידיעתך, לא קיימת בכל פונקציית ארגומנט רציפה. אני גם לא רואה טעם לדון בפונקציה חד-ערכית בכלל. הנה כמה סיבות למה הטענה שלי עדיפה על זו שלך:
  • הטענה שלי תופסת לכל בחירה ארגומנט בניגוד לשלך.
  • הטענה שלי מספקת אינטואיציה, שבהכפלת מספרים מרוכבים פשוט מחברים את הזוויות, בעוד שמסורבל בהרבה להבין זאת מטענתך שלך.
  • אין ספק שהטענה שלי יותר אלגנטית.
  • תפתח ספר באנליזה מרוכבת ותראה שתמיד משתמשים בטענה שלי, כי אין שימושים לטענה שלך שאי אפשר להשתמש מהם בטענה שלי שהיא פשוטה יותר.
  • בין כה הטענה שלך טריוויאלית בהינתן הטענה שלי. הרי כל בר דעת יודע שהסכום של שני מספרים מינוס פאי לפאי הוא בין מינוס שני פאי לשני פאי. 13:22, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
אשמח לשמוע מה התשובה, ואם יש לה קשר כלשהוא למשוואת החוםליאורपॣ • כ"ו באב ה'תשע"ב • 13:55, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
הערה: הרישום , מבלבל: באגף שמאל הכוונה היא לגזירה לפי x ובצד ימין לגזירה לפי kx. לכן: . אני מקווה שעכשיו זה ברור. תרומות כסופות 13:08, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
אני מקווה...79.181.146.146 13:21, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

וגם כל תרופות להורדת חום, כל שמכחי הכאבים, תרסיסים נגד נזלת, כדורים נגש שיעול... זה בערך כמו שתבוא למוסך ותגיד "יש לי נורה אדומה שמהבהבת שאני נוסע. ממש מפחיד. מה אני עושה?" והמוסכניק אומר "אני יכול לנתק את הנורה, כדי שלא תפחד". רפואה לעתים קרובות נלחמת לא במחלה עצמה אלא במערכת החיסונית של הגוף. ההנחה היא שהמחלה תעבור לה עם הזמן, והאדם צריך להיפגע כמה שפחות מהסימפטומים במהלך המחלה. 79.181.242.131 10:45, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

זו לא כל האמת, לפעמים התגובות של הגוף עלולות לגרום נזק. חום גבוה מדי או תגובה אוטואימיונית וכולי. את הגוף לא תכנן מהנדס של פרארי והיעוד שלו הוא בסך הכל הפצת גנים ולא איכות חיים של יחידים. יוסי מחשבון אחר 12:12, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
ככה או ככה, אין סיבה להפריד בין פילוסופיה לשאר מדעי הרוחספרות, מחשבת ישראל, תולדות האומנות, וכו'. גם התיאוריות שם לרוב אינן ניתנות להוכחה או להפרכה. אגב, התאולוגיה פחות או יותר כן נלמדת באוניברסיטאות, רק עם הנחות יסוד שונות. ראה- פילוסופיה של הדת. הכישוף אינו נלמד, כי הוא לא חלק ממדעי הרוח, אלא דווקא מדע יישומי שפשוט לא כל כך עובד. בלנק 12:14, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]למה צריח חזק מרץ?

במחשק שחמט: מה הסיבה שצריח שווה 5 נקודות ורץ שווה רק 3? לפי מה נקבעים הנקודות האלא? Corvus,() 12:00, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

In chess, the chess piece relative value system conventionally assigns a point value to each piece--- when assessing its relative strength in potential exchanges. הערך המקובל נקבע לפי אובדן היכולת לאחר איבוד שני כלים.
עצה: נסה לשחק פעם עם מלך וצריך נגד מלך ורץ, ותראה מי ינצח. עצה נוספת- שחק עם רץ נגד שלושה חיילים (מתחילים בנקודת ההתחלה, ואם החיילים מגיעים להכתרה הם ניצחו) ואחרי זה עם צריח נגד שלושה חיילים. בלנק - שיחה 12:19, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
בויקי האנגלית יש הסבר, ויש גם שיטות ניקוד אלטרנטיביות. אגסי - שיחה - עדכונים אקטואליים נחוצים! 13:30, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]למה מאדים נראה כל כך אחיד?

כל מה שמצולם במאדים זה מדבר, סלעים, עוד מדבר ועוד צוק. למה כדור הארץ כל כך מגוון יחסית למאדים? 79.181.242.131 13:04, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

אני מניח שהסיבה אחת עיקרית היא מים. אלו (ועוד גורמים) אחראים גם לתופעות ביולוגיות שלהן השפעה דרסטית על הנוף (יערות למשל) ויש להם גם חלק בעיצוב הנוף בגאולוגי (קניונים למשל). וכמובן לעצם קיומם של גופי מים (כולל קרחונים) יש השפעה ניכרת על הנוף. 13:29, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
מה גרם למים על מאדים להצטבר על הקטבים? ואיפה צילומים של אזור הקוטב במאדים? דווקא שם נראה לי אפשר למצוא דברים יותר דרמטיים ממדבר, סלעים ועוד סלעים. האם הרובר החדש של נסא הולך להגיע לאזור הקרח? 79.181.242.131 13:39, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
  • שונה לאחרונה ב־13:55, 14 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS


אם מישהו מכיר ספר שמלמד את הכללים האלה בצורה גראפית ופשוטה מאד, מאד אודה לו על המלצתו. 79.181.146.146 08:34, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
יש הסבר על הכתיב הכימי ועל השיטות השונות לייצוג גרפי של מולקולות בפרקים הראשונים של כל ספר כימיה אורגנית (לדוגמה Organic Chemistry של Jones). בברכה, 94.159.189.206 08:58, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
שיחה
- שיחה
- שיחה
לא טענתי בשום שלב שאתה שללת את "הגד-החולשה" המקורי שלי, שגרס כזכור כי: "
, החלשה אף יותר? למעשה, כבר רמזתי - כזכור - לתמיהה הזו, עוד בתגובתי הראשונה לך בשירשור הזה.
אם דנים בפונקצית-ארגומנט רציפה, אז טענת המודולו המקורית שלך הינה חלשה יותר - יחסית לטענה הבאה:
זה בערך כמו להגיד שכל תורת הפונקציות המרוכבות לעולם לא תועיל. ובכן, אל מה מתכוונים במושג "תועלת" כשדנים אודות הגדים במתמטיקה מופשטת? כל הגד מתמטי מופשט - הנו "מועיל לעצמו", בלי קשר לתוצאות השימושיות שלו - אם בכלל לאותו הגד מתמטי מופשט יש אי-אילו תוצאות שימושיות. דבר אחד בטוח: הטענה ש"הזהות נכונה מודולו", אינה מועילה יותר מאשר טענת הדיסיונקציה שלי. רק מה, אם דנים בפונקצית-ארגומנט רציפה, אז טענת המודולו שלך - שאינה דנה על שויון ממש (שאודותיו דן השואל) - אלא רק על שקילות-מודולו, היא יותר חלשה מטענת הדיסיונקציה שלי - הדנה על שויון ממש (שאודותיו דן השואל), וזו היתה הפואנטה שאליה חתרתי - מייד כשנתתי כאן את תגובתי הראשונה לך בשירשור הזה, כשכתבתי: "

משוואת Scathard הקשורה בהורמונים וקולטניהם. להלן תמונה. את הבסיסיות יותר הבנתי אבל כאן אני תקוע. מבקש הסבר.

אבל הדלקת היא תגובה כנגד זיהומים, איך היא יכולה לגרום לזיהום בעצמה? איש השלג 08:13, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
קשה לי לתת לך תשובה טובה, אני מגיב כדי לציין שהתשובה שקיבלת שגויה לחלוטין. וגם השאלה סובלת ממספר הנחות שגויות. למשל שחום סיסטמי ודלקת הם תופעות זהות או מגיעות תמיד יחד. למשל שדלקת היא תמיד תגובה לזיהום. יוסי 08:46, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
לימודי הפלוסופיה חשובים, לא כל כך - בתשובות שהפילוסופיה נותנת - אלא בעיקר בשאלות שלה. חוץ מזה, שכאשר לומדים על השאלות, אז בין השאר לומדים - על הדרך - גם אודות כמה הגדים (מטא-פילוסופיים) שהינם כן נכונים, למשל ההגד (המטא-פילוסופי): "הפילוסופיה הבודהיסטית מאמינה בגילגול נשמות, אבל הפילוסופיה של הצדוקים - לא", וכל כיוצא בזה. 09:45, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]אם תייירת אמריקאית מולידה ילד ללא-אמריקאי

דהיינו, אם היא נסעה לתאילנד, התאהבה במקומי (או בתייר אחר שאינו אמריקאי), וילדה את הילד שם בתאילנד. האם לילד זה תהיה אזרחות אמריקאית?. תודה.

צאצאים של אזרח ארה"ב הם אזרחי ארה"ב, בתנאי שההורה עומד בתנאי מינימום, כמו למשל חיים בארה"ב במשך כמה שנים (נדמה לי 4). יואלפ 09:36, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
  • שונה לאחרונה ב־09:45, 14 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS


ב. את הטענה שאנו עוסקים בה אפשר לסכם כ"סכום הארגומנטים של גורמי המכפלה הוא ארגומנט [לא בהכרח עיקרי] של המכפלה".
- שיחה
פרה פרה:
כתבת: נו אז מה אם זה מה שאמרתי בתחילת הדיון?:
כי כל הדיון הזה בין שנינו התחיל עקב טענת המודולו הראשונית שלך, בעוד שאלמלי היא - לא היה מתחיל להתפתח בין שנינו שום דיון; משמע, טענת המודולו הראשונית שלך - היא השורש והיא העיקר - מבחינת הדיון בין שנינו, ולכן בה ראוי להתרכז.
כתבת: לא טענתי בשום שלב שטענת המודולו אינה חלשה יותר.
לא טענתי בשום שלב שאתה שללת את טענתי המקורית, שגרסה כזכור כי: "טענה של מודולו היא חלשה מידי. טענה יותר חזקה - היא טענת דיסיונקציה (סופית), זאת מבלי להצטרך כלל לסייג את השויון בסייג כה-מחליש דוגמת מודולו".
רק מה, אם באמת היית מודע כבר מלכתחילה לחולשת טענת מודולו , אז למה העדפת אותה על פני טענת מודולו , החלשה אף יותר? כבר רמזתי לתמיהה הזו, בתגובתי הראשונה לך בשירשור הזה.
כתבת: ובכל מקרה כשלא מתייחסים לערך העיקרי היא באמת לא חלשה יותר.
דווקא כן חלשה יותר, יחסית לטענה הבאה:
כתבת: אתה דיברת על טענה אחרת שלי.
האמנם לא הספיקה ההבהרה שלי בתגובתי הקודמת? הרי כבר היבהרתי כי כשכתבתי ש"הטענה שלך נובעת משלי", התכוונתי להגד המקורי שלך - שגרס כי: "הזהות נכונה מודולו", אך בטעות ציטטתי את ההגד השני שלך - שלא הגביל את עצמו לפונקצית-ארגומנט חד-ערכית - ושגרס כי "אפשר לבחור כל ארגומנט של כל גורם ועדין הסכום יהיה ארגומנט של המכפלה".
ואם כבר אזכרת את טענת המודולו, נכון שהיא חלשה יותר אבל היא בהחלט עדיפה. אין שום טעם לסבך עניינים ולהוסיף מידע שלעולם לא מועיל.
זה בערך כמו להגיד שכל תורת הפונקציות המרוכבות לעולם לא תועיל. ובכן, אל מה מתכוונים במושג "תועלת" כשדנים אודות הגדים במתמטיקה מופשטת? כל הגד מתמטי מופשט - הנו "מועיל לעצמו", בלי קשר לתוצאות השימושיות שלו - אם בכלל ישנן כאלה לאותו הגד מתמטי מופשט. דבר אחד בטוח: הטענה ש"הזהות נכונה מודולו", אינה מועילה יותר מאשר טענת הדיסיונקציה שלי. רק מה, טענת המודולו שלך - שאינה דנה על שויון ממש (שאודותיו דן השואל) - אלא רק על שקילות-מודולו, היא יותר חלשה מטענת הדיסיונקציה שלי - הדנה על שויון ממש (שאודותיו דן השואל), וזו היתה הפואנטה שאליה חתרתי - מייד כשנתתי כאן את תגובתי הראשונה לך בשירשור הזה, כשכתבתי: "טענה של מודולו היא חלשה מידי. טענה יותר חזקה - היא טענת דיסיונקציה (סופית), זאת מבלי להצטרך כלל לסייג את השויון בסייג כה-מחליש דוגמת מודולו".
סמי20 - שיחה 03:14, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]מקומה של הפילוסופיה המודרנית באוניברסיטה

נשאלת השאלה,
הרי פילוסופיה בסופו של יום לא ניתנת להפרכה או להוכחה בצורה אבסולוטית,

עובדה יש את הפילוסופיה של המזרח והפילוסופיה של המערב,
והן לעיתים סותרות אחת את השנייה.
הדבר ממשיך בכך שפילוסופיה מעולם לא הוגדרה בצורה רלוונטית,
כך לדוגמה אם תשאל פילוסוף מהי פילוסופיה לא תקבל תשובה ברורה(על פי הערך הויקיפדי).

אם כך, מדוע שפילוסופיה תהיה חלק מהלימודים האקדמיים ותאולוגיה וכישוף לא?
הנה שאלה פילוסופית,האם משהו יכול להיחשב כנכון אם אי אפשר להסיק שהוא נכון?
Exx8 03:28, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]קשרים כימיים והוצאת אלקטרונים

היי, שמעתי על כל מיני מקרים בפיזיקה שאטומים מאבדים אלקטרונים. הייתי רוצה לדעת, מדוע המולקולה לא מתפרקת תמיד כתוצאה משינוי זה;הרי אלקטרוני הקשר היו אמורים להפוך לאלקטרונים המשלימים לרמה האחרונה של האטום הרלוונטי. 84.228.34.100 04:29, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

  • שונה לאחרונה ב־04:29, 14 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS


שיחה
שיחה
שמע זה מדהים אם זה ככה. כי זה אומר שיש משהו בהתפשטות של האור שאנחנו רחוקים מלהבין. עכשיו תגיד, מה לגבי, אם כמו שידוע המרחב הוא עקים, שהמרחב יתרחב עם חללית - החללית "תגלוש עליו" ויהיה מהיר מהאור, זו אפשרות? ואם אפשר עוד אחת קטנה: אם עצמים נעים בקווים ישרים ביותר והמרחב עקום ליד משהו, אז למה שהעצם ינוע עקמומיות? הרי זה לא קו ישר (גם אם זה על מרחב עקום, שעליו אפשר לשרטט הרי, בלי בעיה קו ישר תמיד), והמרחב רציף ואין בו באמת קווים כאלה, כך שאין מניעה שהעצם ימשיך בכיוון שהוא גם מהווה קטע קצר יותר- אלא אם כן משהו ממש מושך אותו! ולא רק בגלל העקמומיות. כלומר אני לא מבין למה שהעקמומיות תניח את הדעת של הפיסיקאים. חשוב על ניסוי שאם לא מסה מושכת עצמים אלא רק מעקבת יריעת בד, האם כדור לא היה יכול להמשיך ישר אם לא היה כוח משיכה? מקווה שזה מספיק ברור, אם לא אוכל להבהיר עוד. קרן אור שנעה במרחב *מתוח* הייתה אמורה לנוע מהר יותר, כי השדה היה אמור להמתח ומעבר הפרעה/אנרגיה מנק לנק הוא באותו קצב אבל במרחקים גדולים יותר (בין נק לנק)

תודה רבה!! ועוד שאלתיים, המשך ממקודם שלא ברורה לי: חייב להיות יחס מסוים שככל שמהירות מערכת אחת נעה מהר יותר ביחס לאחרת כך הזמן שלה משתנה. מהו היחס? מהי הנוסחא? (והרי הלורנץ הזה לא קשור פה, לפחות ישירות עד כמה שאני מבין). הרי לפי מה שאני מבין, הזמן הוא אובייקטיבי ביחס למהירות המערכת. ואחת למה שמסה תשפיע על מהירות *הזמן* (ולמה, אם בכלל, שזה יהיה קשור להתעקמות האור והמרחב כאשר המערכת המסוימת נעה באותה מהירות במרחב עקום או לא!). תודה!!!

דניאלתרמו ערך
-
דניאלתרמו ערך
א. כשכתבתי כוונתי היתה בעצם אל: , ובטעות השתמשתי בסימן Arg - אחרי שבו השתמש גם השואל. כמובן שאת האשְׁמה בענין זה (של שימוש בסימן Arg) יש להטיל עלי ולא עליך (קל וחומר שלא על השואל).
ב. כשכתבתי שהטענה שלי חזקה משלך - התכוונתי לומר, כי - בעוד שהטענה שלך נובעת משלי - הרי שהטענה שלי אינה נובעת משלך: ואכן, מתוך הטענה : נובע שאפשר לבחור כל ארגומנט של כל גורם ועדין הסכום יהיה ארגומנט של המכפלה; אבל מתוך הטענה שאפשר לבחור כל ארגומנט של כל גורם ועדין הסכום יהיה ארגומנט של המכפלה, לא נובע :.
סמי20 - 21:24, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
הטענה שלי לא נובעת משלך. למשל ו- הם ארגומנטים של ולכן לפי הטענה שלי הוא ארגומנט של 1. זה לא נובע מהנוסחה שלך. דניאלתרמו ערך 21:56, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
כשכתבתי ש"הטענה שלך נובעת משלי", התכוונתי לטענה המקורית שלך - שהתיחסה כזכור לארגומנט העיקרי - ושגרסה כי: "הזהות נכונה מודולו", אך בטעות ציטטתי את הטענה השניה שלך - שעברה לדון בארגומנט כללי, ושגרסה כי "אפשר לבחור כל ארגומנט של כל גורם ועדין הסכום יהיה ארגומנט של המכפלה".
להלן תזכורת לחילופי הדברים בינינו - עוד בשלב המוקדם יותר שבו הדיון נסב על הארגומנט העיקרי: כתבת "הזהות נכונה מודלו". על כך הגבתי לך כזכור (אחרי שנחליף את ע"י: ) בטענה הצודקת הבאה: "...אם כבר מודולו, אז הלא גם טענה של מודולו תהיה נכונה, הלא כן? רק מה, טענה של מודולו היא חלשה מידי, יחסית לטענה של מודולו . אך אם כך, אז גם טענה של מודולו היא חלשה מידי. טענה יותר חזקה - היא טענת דיסיונקציה (סופית), זאת מבלי להצטרך כלל לסייג את השויון בסייג כה-מחליש דוגמת מודולו". סמי20 - 23:07, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
נו אז מה אם זה מה שאמרתי בתחילת הדיון? לא טענתי בשום שלב שטענת המודולו אינה חלשה יותר (ובכל מקרה כשלא מתייחסים לערך העיקרי היא באמת לא חלשה יותר). אתה דיברת על טענה אחרת שלי וטענת שהיא חלשה יותר בעוד שהיא אינה כזו. ואם כבר אזכרת את טענת המודולו, נכון שהיא חלשה יותר אבל היא בהחלט עדיפה. אין שום טעם לסבך עניינים ולהוסיף מידע שלעולם לא מועיל. דניאלתרמו ערך 01:24, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
רציתי לשאול עוד שאלה לגבי כלל השרשרת. הוכחה שמראים הרבה פעמים היא להסתכל על הגבול של הפונקציה המורכבת f*g ולהכפיל את מה שבתוך הגבול ב-Δg/Δg כך שהגבול הופך לגבול של מכפלת הנגזרות. האם זו הוכחה ריגורוזית? בוויקיפדיה האנגלית מראים הוכחות הרבה יותר מסובכות. 94.159.189.206 21:31, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
זו הוכחה ריגורוזית לגמרי. היא מופיעה גם אצלנו בערך. 22:06, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
אם כי קובייה היא כדור לפי מטריקת הסופרמום 21:19, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]שלום צריך עזרה עם משוואה

משוואת Scathard הקשורה בהורמונים וקולטניהם. להלן תמונה. את הביסיות יותר הבנתי אבל כאן אני תקוע. מבקש הסבר. 79.181.146.146 21:35, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

[[6]]

אולי הערך בויקיאנגלית יעזור לפחות למי שינסה לענות. eman 23:18, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]למה דלקת נחשבת לתופעה שלילית?

אחרי הכל הדלקת היא תוצאה של פעולת מערכת החיסון - החום עוזר להילחם בחיידקים. מדוע אם כך קיימות כל מיני תרופות אנטי-דלקתיות והדלקת עצמה נחשבת לדבר שרצוי להימנע ממנו וכתופעה שלילית של הגוף? איש השלג 00:21, 14 באוגוסט 2012 (IDT)

אם מדובר בדלקת זמנית בלבד אז אתה צודק, אבל לעיתים הדלקת נמשכת זמן רב מידי - ואז היא עלולה לשמש מירבץ להתפתחות של זיהום - שיכול לסכן את הגוף. 77.125.14.233 01:13, 14 באוגוסט 2012 (IDT)
  • שונה לאחרונה ב־01:24, 14 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS


ע"פ אבא שלי (פרופסור למתמטיקה באוניברסיטת חיפה), התחום ממש אינו נמצא בקונצנזוס המתמטי. מעבר לזה הוא לא ידע להגיד הרבה. בלנק 20:08, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
תודה. 94.159.189.206 20:32, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
שיחה
דניאלתרמו ערך
- שיחה
, בלי ה-i. מדובר בכלל במספרים ממשיים, אין דבר כזה זווית i. סימונים נועדו לשפר את הקריאות, אבל כשמתחילים לעסוק בסימונים עצמם סימן שצריך לזנוח אותם. הרי בסופו של דבר אנחנו בסך הכל מדברים על חיבור זוויות. את הטענה שאנו עוסקים בה אפשר לסכם כ"סכום ארגומנטים של גורמי המכפלה הוא ארגומנט [לא בהכרח עיקרי] של המכפלה". דניאלתרמו ערך
יש לך כאן שני הגדים:
א. .
ב. את הטענה שאנו עוסקים בה אפשר לסכם כ"סכום הארגומנטים של גורמי המכפלה הוא ארגומנט [לא בהכרח עיקרי] של המכפלה.
אתייחס לכל אחד משני ההגדים:
א. ההגד הראשון שלך מתימר להדגים פסאודו-עיקרון כללי, שאותו ניתן להדגים גם בהגד: . ובכן, אולי תופתע להיווכח שההגד הנ"ל לא נכון: כשאומרים , מתכוונים לתכונה הבאה: הוא מספר שלם. מסקנה: ההגד הנכון הוא: . מאידך, לשיטתך ש: , לא ברור כלל אל מה מתכוונים בזה. במקביל לכל זה, לא ברורה לי טענתך ש"אין דבר כזה זוית i": הרי המושג מודולו, הוא מושג מופשט עצמאי - המנותק לגמרי ממושג הזוית; לא מדובר כאן על הגדרת המושג זוית, אלא על הגדרת המושג מודולו, ו...זהו: שיש דבר כזה מודולו i: כשאומרים , מתכוונים לכך שאם מחלקים ב: את ההפרש שבין לבין אז מקבלים מספר שלם. מאידך, התכונה הנ"ל כבר לא תהיה נכונה אם נחליף את ב: .
ב. לגבי ההגד השני שלך, כבר כתבתי שהוא הגד חלש יחסית (כי הוא אינו מצהיר על שויון בין שני ביטויים), ושניתן להחליפו בטענה יותר חזקה (שממנה נובע ההגד החלש שלך, אך לא להפך). כפי שכבר כתבתי בתגובתי לשואל, הטענה היותר חזקה (אם משתמשים בסימן V לסימון דיסיונקציה), היא:
.
סמי20 - שיחה 20:14, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
אז בוא אני אחדש לך שאינך מחדש לי דבר ושאתה עדין טועה.
א. הוא מספר ממשי שמציין זווית. לא מספר מדומה. שני מספרים ממשיים לא יכולים להיות שקולים מודולו (כפי שאתה עצמך הסברת), הם שקולים מדולו .
ב. הטענה שלך אינה חזקה משלי, היא שונה משלי. אני טוען שאפשר לבחור כל ארגומנט של כל גורם ועדין הסכום יהיה ארגומנט של המכפלה. הטענה שלך נוגעת ספיציפית לארגומנט העיקרי, והיא מדגימה מצוין למה לעתים מסורבל לדבוק בו. דניאלתרמו ערך 20:25, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
דניאלתרמו ערך
למה שיהיה לי אכפת אם אני קיים או לא? תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 18:37, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
חיי נצח? מי רוצה בכלל להוולד? -"נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא" (מסכת עירובין, דף יג, עמוד ב). שמוליק - שיחה 19:56, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

(גילוי נאות) - אני שואלת בשם מישהו אחר, אין לי מושג מה שכתבתי... • אור שפירא • כ"ה באב ה'תשע"ב • 17:09, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

גיגלתי ומצאתי שאיני יודע מה התשובה. מצטער. ליאורपॣ • כ"ו באב ה'תשע"ב • 18:15, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
תודה בכל אופן, אנחנו ננסה לפענח את הקישור ששלחת ואולי תהיה לנו תשובה (אור שפירא מחוץ לחשבון) 132.72.177.35 18:20, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]שאלה על האייפון

מה הקריטריון של האייפון לזיהוי מגע?. ידיים הוא מזהה, אבל גם כיסים ספוגים בזיעה הוא מזהה - למה?, למה רק את אלו ולא דברים אחרים?, אני שואל כי אני רוצה לארגן לי איזה סטיק טוב כי עם האצבע קשה לסמס איתו, תודה לכם.

ראה כאן. לדעתי אתה צריך "סטיק" מחומר מוליך. תומר א.שיחה - משנה ויקיפדית 18:28, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]כלל השרשרת

האם מכלל השרשרת נובע שהנגזרת לפי x של f(kx) שווה k כפול הנגזרת לפי x של f(x)? על פניו נראה לי שלא אבל זה מה שטוען כאן הפרופסור מ-MIT - החל מדקה 16:27. תודה, 94.159.189.206 19:13, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

הפרופסור צודק: , ראה כלל השרשרת. נסה לחשב את הדוגמה: ולהיווכח שזה נכון. בברכה, MathKnight (שיחה) 19:29, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
אבל לפי כלל השרשרת הוא היה צריך להעריך את הנגזרת של f בנקודה kx, והוא פשוט העריך אותה בנקודה x. 94.159.189.206 19:51, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
כלל שרשרת אומר ש-, תציב ותקבל . דניאלתרמו ערך 19:56, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
שים לב שהתשובה אינה כפי שכתבת בהתחלה. דניאלתרמו ערך 19:57, 13 באוגוסט 2012 (IDT)
תודה לכם. 94.159.189.206 20:32, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]שאלה קלילה בטריגונומטריה

נתון: cos a=4/5.

כיצד ניתן לחשב את sin 2a מבלי למצוא את a?

תודה, אביעד‏ • 19:27, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

. 19:36, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

[עריכה]הקובייתיות של הכדוריות והכדוריות של הקובייתיות

האם לקובייה יש צורה כדורית מסויימת? וההפך - האם לכדור יש צורה קובייתית? 20:30, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

השאלה לא ברורה. מה זה אומר ל-X יש צורה Y מסוימת? 20:36, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

האם כדור הוא קובייה והאם קובייה היא כדור. 20:50, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

בגאומטריה, לא, קובייה וכדור הם דברים שונים למדי. 20:58, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

אהה. --21:02, 13 באוגוסט 2012 (IDT)

  • שונה לאחרונה ב־21:02, 13 באוגוסט 2012. (

This post has been generated by Page2RSS


מהפכה

התקן חכם

שחוסך בדלק

נבדק והוכח

באונ' בן גוריון

עכשיו עם

התחייבות

אמיתית

לחיסכון

לחצו כאן

 
תקנון האתר / site terms   |  |  אתר מאמרים חדש: triger |  אתר עצומות חדש: petitions